blackwings

Alla inlägg den 14 januari 2010

Av Maria - 14 januari 2010 19:47

idag  har jag mått lite bättre och har även fått lite saker gjort.

Först på morgonen så var jag på informationsmöte på arbetsförmedlingen.

Sen tillbingade jag dagen mde att skirva cv och kolla på anime.

Imorogn ska jag skriva ett persolningt brev och skicka iväg en ansökan till ett jobb som bukiksdemostratör.

Jag letar jobb för fullt sitter och söker minst någon timme per dag, men det finns bara arbeten där man måste ha en utbildning - och det är klart det är väl det dom vill ha erfaren och väl utbildad personal!

Men man måste ju börja någonstans inte ta från sina erfarenheter . Tänk om man vill prova på något nytt? som man inte har erfarenheter av men ändå är intresserad av? Då måste man väl också kunna få ett arbete!


Ingen har ännu ringt från vikariepoolen , men det är ju bara tredje dagen efter deras jullov så man måste väl ha lite tålamod!

 Men jag blir så´slö och utråkad av att sitta hemma , det slutar med att jag ligger hemma och sover och tttar på tv hela dagarna..... Jag måste ha något att göra hela tiden, fasta rutiner och någon daglig aktivitet annars blir jag lätt utråkad!

Ursch vad jag saknar skolan...

Pappa gav förslag på att jag kanske skulle läsa någon kvälls kurs, det skulle ju if vara roligt! Ska kolla upp det..


Jag försöker desutom läsa ut min nuvarande bok ("året då hästarna kom")  som jag har läst i ca 3-4 månader nu.. men jag får väl skylla på att jag varit så trött att jag har somat ifrån boken flera gånger och desutom är det en bok på lite mera än 500 sidor..

Iaf när jag läst klart den så ska jag börja läsa twiligt- böckerna på engelska och kolla om det stämmer att de är så bra som alla säger ( ingen stor favorit av filmen twiligt mern har hört att böckerna ska vara bättre).

Det va nog det som har hänt nu senast...


ps. igår va pappa här med en bräda som jag kan spännaq fast mina målardukar på när jag arbetar, så nu står stafliet uppspänt i mitt rum det är bara att börja måla, ska försöka måla lite imorgon och städa!

 

" just nu har jag fasnat vid en serie som heter "Rozen maiden", den är så söt och spännande! 





Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag följer..

Inredningsbloggar

Utbildningar iom inredning och konst

lnkjuice

www.lnkjuice.com/activate/cf0ca239e1c9c1e3577010a89d70dc94

www.lnkjuice.com


Ovido - Quiz & Flashcards