blackwings

Direktlänk till inlägg 30 januari 2010

Ibland önskar jag att jag var någon annan

Av Maria - 30 januari 2010 20:22

Den här veckan har varit jobbig. Jag har jobbat i stort sett varje dag och när jag kommit hem så har jag varit helt slut! Varje kväll / eftermiddag när jag kommer hem från jobbet så är jag alldeles slut och för det mesta somnar jag på direkten. När jag vaknar så äter jag lite och sen sätter jag mig vid datorn, sen sitter jag där tills jag har huvudvärk eller praktiskt taget somnar...


Ja, jag trivs ganska bra med att jobba som vikarie, det är kul. Men redan efter några timmar så har jag huvudvärk, har jag inte det då så har jag det när jag kommer hem. Jag tror att det bror på att det är för mycket stök och skrik runt om mig. Men så är ju barn, man kan ju inte förvänta sig att dom ska vara tysta och lunga. Men jag tror att jag skulle må bättre om jag bara behövde jobba 4timmar per dag för det är ungifär vad min kropp/hjärna klarar av....

Samtidigt så vill jag ju jobba så mycket som möjligt, så jag kan börja spara ihop några slantar..


Jag var till soc för några dagar sedan för att söka om bistånd, dom tyckte väl att jag hade sökt lite för lite jobb, men ja sa att det va för att jag inte visste vad jag skulle söka efter som jag inte vet vilka sorts jobb jag kan klara av..Men eftersom jAg sa att jag inte klarar av alla sorters jobb på grund av min adhd så, då kan dom inte heller ställa för höga krav på mig.

Jag måste fixa ADHDintyg och psykolog utlåtande till arbetsförmedlingen så att dom vet vilka svårigheter jag har och vilka skylldigheter dom har osv..

Jag har försökt att fixa det, men pyskiartin har ju bara öppet på konstiga tider då Jag för de mesta jobbar...


Jag har också börjart fundera på om jag ska börja gå och prata med någon... men det kostar pengar och sen så vet jag inte vad jag behöver för hjälp... Vet bara att när jag jobbar så mår jag bra, men så fort man sitter ensam hemma så blir jag deppig..


Ibland önskar jag att jag var en helt vanlig tjej , utan ADHD och återkommande deprisoner...


 
 
Tika

Tika

1 februari 2010 01:38

Usch, så jobbigt det låter!
Jag hoppas verkligen att det går bra för dig, kanske huvudvärken ger med sig när kroppen har vant sig vid att jobba?
Jag är självklart glad över att du har fått jobb, men tycker synd om dig samtidigt för att du mår dåligt :(

Kram!

http://vittrantika.wordpress.com

 
Ingen bild

Bloggläsare

1 februari 2010 13:41

Kämpa på och häng inte upp dig för mycket på att tänka vad du inte klarar av. Tänk att du klarar allt så gör du det, eller så har du i alla fall försökt och då kan ingen säga något annat! :)

 
Caroline

Caroline

2 februari 2010 18:46

Du är stark av det jag läst.
man önkar sig oftast vara någon annan när man mår dåligt.
men så bli man ju starkare för varje gång man kommer ur depressionen.. i alla fall i längden :)

många kramar

http://metrobloggen.se/ADHDvuxenalder

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 11 december 2012 19:17

Hej här har det inte skrivit någonting på ett tag. Det bror på att de är saker som händer i mitt liv just nu som jag inte vill dela med mig av. Jag orkar helt enklet inte blogga. Jag funderar på om jag ska skaffa en ny blogg?? Men inte just n...

Av Maria - 19 november 2012 17:50

Jag har inte skrivit någonting på en vecka för att förra veckan va en skitvecka! Det ända som var bra var att syrran kom över och att p kom över så vi lagade mat o såg på film. Jag hade jättemycket ångest varje morgon och kom bara iväg två dagar ...

Av Maria - 12 november 2012 20:47

När man va liten längtade man efter att bli stor, att verkligen bli något. När man blev stor blev man inget...   då belv man arbetslös... INGETING GICK SOM MAN TÄNKT SIG...! VARFÖR?? Om man inte blev något, och inte längre har ett hopp läng...

Av Maria - 4 november 2012 17:29

Jag har en ovana att sätta upp allt för höga mål. Men nu känndes det som jag inte hade några mål alls. Små mål är inte fel. Jag har varit till blos (borlänge läs och skriv) och gjort några tester och jag behöver träna upp min läshastighet och sta...

Av Maria - 1 november 2012 19:43

Nu blir det ett inlägg om förra helgen och denna veckan. Denna vecka har jag mest varit deppig känns det som ,idag va den dagen som jag känt mig mera glad. Och idag känner jag oxå så att imorn vill jag gå till praktiken!  Jag får göra det jag tyc...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag följer..

Inredningsbloggar

Utbildningar iom inredning och konst

lnkjuice

www.lnkjuice.com/activate/cf0ca239e1c9c1e3577010a89d70dc94

www.lnkjuice.com


Ovido - Quiz & Flashcards