blackwings

Alla inlägg den 19 februari 2010

Av Maria - 19 februari 2010 20:25

Jag kände för att ha en myskväll med tända ljus och sånt.

Så jag lagade morotssoppa och tände ljus i vackra färger.

Det var väl inget speciellt som hade hänt och inte hade jag sällskap heller men det blev mysigt ändå.

Morortsoppan hittade jag i tidningen "Drömhem och trädgård" som mamma var hitr me när jag var sjuk förut. Den var så gode att jag vill dela med mig av receptet här på bloggen!


Morotssoppa 4pers.

800g morötter

1gul lök

2 vitlösksklyftor

rapsolja

1,2liter vatten

3 grönsaksbuljongtärningar

2 msk riven färsk ingefära

salt

2 msk pressad lime

2dl matlagnings yoghurt

½ tsk sambal oelek

Servera gärna med lax på spett. (jag åt den helt vegetariskt )


1.skala morötter, lök och vitlök. skär dem i små bitar, och stek dem en liten stund men inte så att de får färg.

2. tillsätt bulljong , vatten och riven ingefära. Låt sedan soppan sjuda under lock tills grönsakerna blir mjuka.

3. tillsätt yoghurt och mixa soppan slät.häll tillbaka soppan i kastrullen och  späd ev. med vatten.Smacka av med limesaft salt och sambal oelek.

Om du vill äta den vegetariskt så servera gärna med en ostsmörgås!



Ljus från "Lagerhouse"

    

ljus på bricka som jag fick av min kusin i julkapp förra året.


Rästen va kvällen har jag målat. Men målningen lägger jag upp här imorgon för den är inte klar än.

Hoppas att ni får en mysig fredagskväll!


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag följer..

Inredningsbloggar

Utbildningar iom inredning och konst

lnkjuice

www.lnkjuice.com/activate/cf0ca239e1c9c1e3577010a89d70dc94

www.lnkjuice.com


Skapa flashcards