blackwings

Alla inlägg under februari 2010

Av Maria - 9 februari 2010 15:46

Nu mår jag mycket bättre! Jag känner mig nästan frisk  

idag gick jag ut för förstaq gången på 4 dagar, det snöade och va mysigt!!

Brödet och mjölken var slut så jag gick till tempo o köpte det.

När jag kom hem igen gjorde jag ett pärlhalsband.

     

Det är en klacksko i silver imitten av halsbandet.

De små mörklila pärlorna var dem jag köpte på tradera.

Det blir flera smycken.. det här va roligt     

Jag tror att jag kan jobba på torsdag. Fick pengar från soc

idag så nu känner man sig inte lika fattig längre..

Nu e klockan 16.00.. 4 timmar kvar till bygglov på 4an !!


Av Maria - 5 februari 2010 19:57

I onsdags var jag till arbetsförmedlingen och pratade med min handledare. Han tyckte att jag skulle söka till olika konstskolor och inredningsutbildningar redan nu i höst, eftersom man inte vet hur det går för arbetsmarknaden.

Nu väntar jag bara på att jag på bli frisk och sen ska jag börja med arbetsproverna!

Jag ska söka till "Nyckelviken "i Stockholm," Art collage" i Göteborg och till inredare och butiksbiträde högskolan  i Växjö.

Problemet är ju bara att hitta någonstans att bo?!

Jag kan inte pendla det bli för långt. Är det nå som känner till någon lagom billig lägenhet där man får ha katt? skicka gärna förslag!

   Kippte av en blomma och satte i vatten!


Pappa var här på eftermidagen. då åkte vi till färghandeln och bestämde sedan att vi skulle ha ett grönt golv i köket. (hoppas det blir snyggt, värsta fall får vi lägga en golvmatta över).

Sen va vi in på loppis och leta soffa, hittade en men  kunde inte köpa någon idag. På ett annat loppis köpte jag bokmärken som jag ska använda till scrapbooking.   och en te burk, den görna som syns på bilden, den hade tre bukar i en .

Ganska smart tycker jag!

För er som scrappar kan jag tipsa om att köpa matrial på Tradera. Där säljer de ofta stora scrappaketsom är helt nya. Frakten brukar oftas inte vara så dyr, jag köpte lite pärlor där förra veckan.

   




Av Maria - 2 februari 2010 20:20

Nu ska jag snart krypa till kojs.

Jag är sjuk igen. Nu har jag varit sjuk sen i lördags!

Febern har pendlat upp och ned och näsan rinner...

Men tur är väl ändå att man har familj och vänner!

Nina va här i söndags. Vi prata en hel del, hon visa mig hur min symasikn fukade och så visa hon hur långt hon hade kommit på kjolen som hon lagar/syr om åt mig. Hon gav mig även lite "True blood", så jag har lite å göra när jag är sjuk..

Tack för allt Nina älskar dig vännen!


Sen på måndagen var pappa här med div. mediciner och mat.

Tack för det pappa!


Imorgon ska jag försöka ta mig ut och uträtta lite ärenden. Bland annat så ska jag ta mig till en möte på arbetsförmedlingen. Igentligen borde jag nog inte gå ut, jag har ju fortfarande feber, men jag ska ta det lungt.       *lovar**


Nä nu måste jag sova , god natt!

Nu kan det gärna få bli sommar!

Bilden är från Malta där jag va på språkresa sommaren 2009. (fler bilder från språkresan finns på facebook) .

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag följer..

Inredningsbloggar

Utbildningar iom inredning och konst

lnkjuice

www.lnkjuice.com/activate/cf0ca239e1c9c1e3577010a89d70dc94

www.lnkjuice.com


Skapa flashcards