blackwings

Direktlänk till inlägg 27 mars 2010

Måste bli bättre på att blogga!!

Av Maria - 27 mars 2010 12:51

jag har blivit dålig på att uppdatera min blogg!  Blir bara av en gång per vecka, förut skrev jag ju varje dag.

Jag har börjat förändra mitt liv lite jag har börjat äta mera grönsaker , gå hem  från jobbet om jag hittar,  detta har gett mig att jag inte behöver gå och läggga mig när jag kommer hem. Men fortfarande så somnar jag nästan alltid på rasterna i personalrummet.. pinsamt.. men det har ändå gått bra. Jag har fått mycket beröm på jobbet och de har sagt att det vill ha mig tillbaka på flera ställen. När man hör detta blir man glad att det äntligen finnas något som man känner att man kan klara av. men samtidigt vill jag inte sluta utforska och upptäcka mitt liv nu. Jag tänker satsa sten hårt på att komma in på de två skolor som jag nu bestämt mig för (nyckelviken och inredare i haparandra). kuren i Växjö Krävde englska B,  o ja jag är mycket bättre på engelska nu men fortfarande usel på stavning och att skriva rätt , i ordföljd och grammatik. Göteborgskursen blir för dyr bara utbildningen går på 68'000kr + matrial för 4000kr sen ska man dessutom ha boende och mat. Men jag skickade in en amnälan förut så jag måste betala interjuvavgift, sen får vi se om jag har råd att åka ner till Gb. Men jag tänker inte lägga någon tid på arbetsprover till Gb och om jag ändå kommer in så tackar jag nog nej. Nog om det nu till veckan..


Marre och jag firade Ostara i måndags. Vi målade ägg, åt påskmat , tände ljus och välkomnade våren.

Sen fortsatte veckan jag jobbade bara två dagar denna vecka. Men det va skönt att vara lite ledig. 

Igår träffades jag och jessica för första gången på flera år. Vi gick i högstadiet tillsammans men sen hamnade vi på skillad håll och nu 6år senare träffas vi igen! Vi hade jättetrevligt  hemma hos mig där vi för festade lite smått och pratade på om åren som gått. Jessica hade arbetat som servitris och hade nu fått jobb i Norge igen precis som förra året, där skulle hon jobba på en krabbfabrik. För några veckor sedan så frågade om hon mig om jag inte ville jobba med henne i Norge? Men när jag hörde att det var ett väldigt tungt arbete där man fick lyfta 20-30kg om dagen.. så skulle det inte fungera med min rygg.

Senare på kvällen så gick ut och festade . Det var väldigt lite folk och liksom inget drag i det hela. Men efter ett tag så gick det igång,. Vi dansade och hade kul, fast jag kände mig lite för borta ibland vet inte om det berodde på att jag inte hade drukit på länge och nu drack mycket på kort tid? (men det va ingen fara inte så bakfull idag, bara trött..).

Vid halv tre fick jag tjuss hem .


Idag har jag bara tagit det lungt. Lång prommenad och sovit. Imorgon kommer pappa och karin och lägger golv i köket, spännade ..  

Vi hörs! 


 
 
Ingen bild

Anna

29 mars 2010 17:36

Låter bra det med skolorna. Om du går i nyckelviken är det inte då lite närmare till uppsala? Vet du dessutom hur det blir med katterna i höst?
Spännade med nytt golv. Hoppas det blir fint.
Kramar från syrran!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 11 december 2012 19:17

Hej här har det inte skrivit någonting på ett tag. Det bror på att de är saker som händer i mitt liv just nu som jag inte vill dela med mig av. Jag orkar helt enklet inte blogga. Jag funderar på om jag ska skaffa en ny blogg?? Men inte just n...

Av Maria - 19 november 2012 17:50

Jag har inte skrivit någonting på en vecka för att förra veckan va en skitvecka! Det ända som var bra var att syrran kom över och att p kom över så vi lagade mat o såg på film. Jag hade jättemycket ångest varje morgon och kom bara iväg två dagar ...

Av Maria - 12 november 2012 20:47

När man va liten längtade man efter att bli stor, att verkligen bli något. När man blev stor blev man inget...   då belv man arbetslös... INGETING GICK SOM MAN TÄNKT SIG...! VARFÖR?? Om man inte blev något, och inte längre har ett hopp läng...

Av Maria - 4 november 2012 17:29

Jag har en ovana att sätta upp allt för höga mål. Men nu känndes det som jag inte hade några mål alls. Små mål är inte fel. Jag har varit till blos (borlänge läs och skriv) och gjort några tester och jag behöver träna upp min läshastighet och sta...

Av Maria - 1 november 2012 19:43

Nu blir det ett inlägg om förra helgen och denna veckan. Denna vecka har jag mest varit deppig känns det som ,idag va den dagen som jag känt mig mera glad. Och idag känner jag oxå så att imorn vill jag gå till praktiken!  Jag får göra det jag tyc...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag följer..

Inredningsbloggar

Utbildningar iom inredning och konst

lnkjuice

www.lnkjuice.com/activate/cf0ca239e1c9c1e3577010a89d70dc94

www.lnkjuice.com


Skapa flashcards