blackwings

Direktlänk till inlägg 6 juli 2010

En reservplan

Av Maria - 6 juli 2010 13:44

Jag har tänkt och tänkt den senaste tiden och idag kom jag fram till att jag kanske skulle behöva en resrevplan!

Om jag inte blir inredare, finns det något annat jag skulle kunna tänka mig arbeta som?..

Jag att jag gärna skulle vilja arbeta med mobbing och utsatta ungdomar. Då menar jag inte att jag ska bli socionom eller kurator. Jag vill arbeta med förebyggade mobbing eller med barn som har hamnat snett, hjälpa och stötta dessa barn. Kanske arbeta på ett ungdomshem?

När jag var yngre blev jag själv mobbad i 6år så jag har efrenheter och så..

Vad kan man utbilda sig till då? 

snälla kom med förslag!!


Ett annat arbete som jag skulle kunna tänka mig att arbeta med är miljö.

Miljöfrågor, vårt klimat, hur räddar vi våran miljö?

sen jag blev vegetrian så har jag blivit mera och mera intresserad av våran miljö.

Intresset för djur har alltid varit stort och att hjäpa djur och natur att leva vidare.

Men vad kan man arbeta som då?

Jag kollade på slu.se, (sveriges lantbrukuniversitet). Där fanns det  cevilingengör i vatten och miljöteknik, biologi och milöprogrmmet och cevilningengör i eneriteknik.

Alla dessa program lät intressanta men det hade väligit höga betygs krav för antagning. Som mattemtik D ,E och biologi b, samt fysik. Det finns liksom inte en chans att jag ska kunna nå de kraven!..

vad kan man mera arbeta med för miljön/om miljöfrågor?


Jag vet iaf att jag inte vill bli försklolärare. Efter att ha arbetat med det i ett halv år så inser jag hur jobbigt det är. Jag blir alldeles slut varje dag efter jobbet. ljudnivån är för hög och allt är ibland ett ända kaos!! Jag ramlar bara ner i sängen av utmatting efter arbetet..

Psykologi är dock mycket intressant. Och hur barn utvecklas, men då mera hur man kan hjäpla utsatta barn och förebyggande mobbing..


Nu när ni vet lite av va jag är intrsserad av så kan ni väl hjälpa mig med förslag på jobb?

 Snälla, komentera vad ni tycker! 


 
 
Alex

Alex

6 juli 2010 22:30

Jag är nog inte mycket till hjälp, eftersom jag själv inte vet vad jag vill göra riktigt.
Men det är bra att du kollar upp saker och ting, för att eventuellt höjja intresset osv...

När det gäller jobb har jag noll koll ^^
Men får jag veta något som kan ligga i ditt intresse, lovar jag att säga till! :)

Ha det bra!
Kram ♥

http://kedi-alex.bloggplatsen.se

 
caroline

caroline" title="http://metrobloggen.se/ADHDvuxenalder]caroline[/url]" target="_blank">metrobloggen.se/ADHDvuxenalder]caroline[/url]

7 juli 2010 16:44

Du är en stark och fantastisk kvinna :)
jag är glad att vi har fått den bekantskap vi har.
du har en väldigt viktig roll i mitt liv.

:)

kramar

http:// metrobloggen.se/ADHDvuxenalder

 
Angelika V

Angelika V

8 juli 2010 23:24

Det är nog bra med reservplaner, jag vill helst bli författare ännu, men det kan ta många, många år (om ens någonsin) som jag faktiskt kan tjäna pengar på det yrket, så måste hitta på nåt undertiden ;)

Bra att veta lite mer om vad du funderar på, då kan jag tipsa dig om jag stöter på något du kanske skulle vara intresserad av :)
Kram!

http://tikablogg.wordpress.com

 
Ingen bild

Pooja

16 augusti 2010 13:29

Att arbeta med ungdomar som hamnat snett tror jag man behöver socionomutbildning eller kurator utbildning, men det finns säkert fler utbildningar som jag inte känner till.

Brorsan är också intresserad av att arbeta med miljö så han ska läsa civilinjengörsprogrammet med inrikning energi och miljö på KTH. Det är as-svårt att komma in och det krävs som du säger matte d, e etc... jag skulle inte kunna komma in. hmm vet inte va det finns för andra utbildningar man kan läsa för att arbeta med miljö... hmm... får nog återkomma om det.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 11 december 2012 19:17

Hej här har det inte skrivit någonting på ett tag. Det bror på att de är saker som händer i mitt liv just nu som jag inte vill dela med mig av. Jag orkar helt enklet inte blogga. Jag funderar på om jag ska skaffa en ny blogg?? Men inte just n...

Av Maria - 19 november 2012 17:50

Jag har inte skrivit någonting på en vecka för att förra veckan va en skitvecka! Det ända som var bra var att syrran kom över och att p kom över så vi lagade mat o såg på film. Jag hade jättemycket ångest varje morgon och kom bara iväg två dagar ...

Av Maria - 12 november 2012 20:47

När man va liten längtade man efter att bli stor, att verkligen bli något. När man blev stor blev man inget...   då belv man arbetslös... INGETING GICK SOM MAN TÄNKT SIG...! VARFÖR?? Om man inte blev något, och inte längre har ett hopp läng...

Av Maria - 4 november 2012 17:29

Jag har en ovana att sätta upp allt för höga mål. Men nu känndes det som jag inte hade några mål alls. Små mål är inte fel. Jag har varit till blos (borlänge läs och skriv) och gjort några tester och jag behöver träna upp min läshastighet och sta...

Av Maria - 1 november 2012 19:43

Nu blir det ett inlägg om förra helgen och denna veckan. Denna vecka har jag mest varit deppig känns det som ,idag va den dagen som jag känt mig mera glad. Och idag känner jag oxå så att imorn vill jag gå till praktiken!  Jag får göra det jag tyc...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag följer..

Inredningsbloggar

Utbildningar iom inredning och konst

lnkjuice

www.lnkjuice.com/activate/cf0ca239e1c9c1e3577010a89d70dc94

www.lnkjuice.com


Ovido - Quiz & Flashcards