blackwings

Alla inlägg den 2 februari 2011

Av Maria - 2 februari 2011 21:28

Strax före jul förra året så skrev jag ett inlägg om min katt felix som var sjuk.

Sen dess har vi varit till vätrinären en gång till på återbesök. då vägde det honom och han fick en annan medidcin. efter den medicinen så deppade han ihop jätte mycket. Det var jätte jobbigt för både Felix och mig. Felix ville inte göra nästan någonting utan låg bara för det mesta i min famn och sov eller tittade med tom blick ut genom fönstret. En dag när Felix satt i mitt knä och va deppig så kände jag att de kanske snart skulle vara slut. Att jag kanske måste ta bort honom ändå. Men då började jag att gråta och sa "Felix du måste bli frisk, du får inte dö. Jag klarar inte va det, just nu."

På något sätt så va det som om han förstod. För nästa morgon så sprang Felix flera varv runt lägenheten! Och de hade han inte gjort på flera veckor!! Sen dess så är Felix pigg igen( det va för ca 2 veckor sedan).

Pratade med vätrinärewn för nån vecka sedan och hon sa att felix kommer att bevhöva ta sin medicin hela livet ut. Men eftersom han nu mådde så bra så skulle vi inte ha ett återbesök för än den första mars.

Om han inte blir sämmre. men det får vi hoppas på att han inte blir.


Här kommer lite bilder på Felix:

Felix är olydig..

 

Felix i min säng

 

Felix närbild.  

  




Av Maria - 2 februari 2011 16:53

"Jag är en ängel med svarta vingar. Som har gått igenom livet på en stig av trönebuskar. Depprisoner,mobbig, adhd och dyslexi.

Men i år 2009 började mitt liv ljusna då jag fick min diagnos, och började på konstlinje på fornby.

Nu har jag läst klart där och står fast vid att jag ska plugga vidare till inredare/inredningsarkitekt"


Så står det på min presentation. För några veckor sedan tänkte jag bryta min dröm och lägga ner mina satsingar på konsten och att bli inredningsarkitekt. Kort efter de inlägget så kom min insperation tillbaka och jag började längta efter att måla igen. Jag fick även hjälp av en kompis att skriva en idelåda med ord på saker jag kunde rita. Men det har inte gått lätt för de, jag får fortfarande kämpa med att sätta mig ner att måla, men jag har ändrat mitt beslut. jag ska visst fortsätta teckna och måla! Tänk alla år som du har har laggt ner på konsten förut? Ska detta bara vara ett slut nu??

Jag är krteativ och mår bra av att få utrycka mig i konst. även om det känns jobbigt nu så ska jag försöka hålla denna dröm om att bli inreningsarkitekt levande.

Ja jag ska söka  till olika konstuildningar denna vår oxå. ska söka till www.nyckelvikskolan.se igen och till en folkhögskola i Örebro med inreninglinje http://www.folkis.nu/index.php/inredningsdesignlinjen-kurser-50 Till sist så ska jag även söka en universitets utbildning Kandidatprogram i kulturentreprenörskap i uppsala: http://www.uu.se/node605?pKod=HKE1K&lasar=10%2F11

Så jag har fullt upp igen !! :) och jag ska satsa allt!


Men nu ber jag oxå er om hjälp! skriv ner saker , förslag på teckingar målningar.

Jag har gjort lite konstverk som jag lägger upp på bloggen. Det är meningen att det ska bli mera!!!

   "kilcka på bilden för att se den större!"

Jag ritade av lite hellokitty fråån min julkaländer!det kommer snart mera som sakt, så fortsätt att hålla utkik!



Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag följer..

Inredningsbloggar

Utbildningar iom inredning och konst

lnkjuice

www.lnkjuice.com/activate/cf0ca239e1c9c1e3577010a89d70dc94

www.lnkjuice.com


Ovido - Quiz & Flashcards