blackwings

Alla inlägg den 18 november 2011

Av Maria - 18 november 2011 18:17

Det seanste två veckorna har vi arbetat med mönster. Vi hade tamat "våra rötter".

Rötter för mig går tillbaka till Dalarna (Ludvika) där jag växte upp.  jag lekte mycket som barn, det gör ju alla barn, men leken har betytt väldigt mycket för mig. Ibland kan jag sakna att vara barn allt var så lätt då, nu känns det inte på samma sätt längre.. vart tog fantasin vägen?

Jag ville använda leken som ett element i mönstert. Så jag började skriva upp maidmaps över vilka lekar vi lekte som barn. Det kom fram massor, men mest minns jag alla dockor och gosedjur. Vi hade hur mycket docker som helst. Jag och min syster som jag lekte mest med när jag var yngre hade väldigt kul tillsamnans:) Det ville jag oxå framhäva i mönstret.

Jag började skissa upp lite olika docker och nallar som var glada och med mycket färg o liv.

igår kom jag fram till dessa mönster:


 

Dessa två första är samma mönster men med olika bakgrunder .

Under här så kommer det mönstret som jag är met nöjd med

 de här skulle jag kunna tänka mig att använda på paketpapper.

  Komentera gärna och skriv vad ni tycker!


Jag har försten fått min mobil Nokia C7. det tog ca en och en halv månad.. aldrig mera att jag köper en mobil genom telefon. Då går jag hellre in till en affär och hämtar den direkt! Eftersom jag fick vänta så länge på min mobil så bjöd de på fraken! Så man tjänade in 249kr! det känns bra.

Det fungerar bra och har en mycket bättre kamera än den förra. Tog ett kort på min katt Felix.

En kompis från klassen hjälpte mig att fixa photoshop. Så i nästa inlägg kommer lite andra bilder på vad jag har gjort i skolan som jag inte har kunnat lägga upp förut.

Så fortsätt läs!




Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag följer..

Inredningsbloggar

Utbildningar iom inredning och konst

lnkjuice

www.lnkjuice.com/activate/cf0ca239e1c9c1e3577010a89d70dc94

www.lnkjuice.com


Ovido - Quiz & Flashcards