blackwings

Alla inlägg den 6 mars 2012

Av Maria - 6 mars 2012 20:05

Nu är det nio dagar kvar till konstfack ska vara inne. Borde egntligen inte blogga med tanke på hur mycket jag har kvar att göra.. men men.. Känndes som det va på tiden att det kom upp något på bloggen. Jag tänkte ni kunde få se lite hur långt jag har kommit.

Jag söker alltså till kandidat programmet i "Grafisk desgin och Ilustration".Just nu så tycker jag att Iiustration och desgin är ungefär lika roligt... men på juag väljer att bara söka en av dem till konstfack. Det är mångqa uppgifter så det känns bäst så.

Här är kan ni se beskrivningarna till arbetsproverna:

Just nu håller jag på med uppgift 3.bokserie

Här är framsidorna till böckerna.


Drakula

Dr.Jekyll and mr.Hyde

Frankenstein 


Efter att ha sett alla tre filmerna och läst lite i böckerna: är det de här kännslorna jag vill få fram:

Rått, blod,skräck,enkelhet,gammalt.

1 den första gjorde jag för någon vecka sedan. Då ville jag ha att de skulle se ut som en gammal papperspåse som bakgrund och blod skulle finnas med. Men det fick inte bli för rörigt. Tycker jag  lyckades gansak bra. Men sen försvann min usb ett tag.. så jag fick göra om den.

 2  samma tankar denna gång men då blev det att se ut så här. Fick veta att de handlar om mellanrumen  mellan bokstäver/figurer ,  fick bra komentarer om att de så enklet ut.

 3  Idag kom ville jag ställa en id'e till verket som jag hade haft i huvudet ett  tag.jag ville ha texten skrvet i blod. Så bestämde jag mig att göra de genom att skriva med fingrna i röd akrylfärg. Jag fick de resultatet jag ville ha :). Sen scanna jag in målningarna och  klippte ut  bokstäverna i photoshop. 

1 papperspåse och blod . Lekt lite med bilderna på sidan om texten. tyvärr blev de ingen röd tråd så gjorde om den idag.

 2   Skrivet i röd akrylfärg med fingrarna. skannat och klippt ut i photoshop.

1 papperspåse, blod och skruvmejsel, fick konetar om att jag skulle försöka använda hela bilden.

 2   gjorde om den idag. Målat med fingrarna , skannat och klippt ut i photoshop.


Det är de sista jag ska fortsätta med.

Har även gjort ett bokmärke men bara en variant på de.

Jag har även börjat på uppgift1. Där jag ska göra ett porträtt av Astrid Lindgren . Men jag har de i skolan så får skanna in de en annan dag.

Nu ska jag diska lite och sen fortsätta med arbetsproverna.

Skriv gärna vad ni tycker!

Fråga gärna saker!!

Hej då!

   





Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag följer..

Inredningsbloggar

Utbildningar iom inredning och konst

lnkjuice

www.lnkjuice.com/activate/cf0ca239e1c9c1e3577010a89d70dc94

www.lnkjuice.com


Ovido - Quiz & Flashcards