blackwings

Alla inlägg under maj 2010

Av Maria - 30 maj 2010 19:40

Gårdagen var full av goda dofter och glada skratt. För igår var jag på marknad!

Jag träffade tre kompisar som jag inte sett på jättelänge.

Hittade en kjol, filmen 1408 ,bröd, present och hårspännen.

Det var ganska kallt och inte toppen väder men ifa inte regn.

Det va jätte roligt och trevligt.

   min kjol med mycket spetts!


Idag har jag och marre tagit en rigtigt lång prommenad. Först runt älven sen , till öb , där hittade jag en spritsare, och sen till willys. Det blev nog ca 1mil. Så nu har man fått rikgit med kondis!

har precis kollat på reprisen med "Leila bakar" hon bakade bröllopstårtor! Tänk vad kul det skulle vara att arrangera ett bröllop och fixa iorning för det. Jag älskar att decorera.

  

nä nu ska jag gå ut en stund med mina katter, ses!

Av Maria - 28 maj 2010 14:18

Tjäna pengar på din blogg!

www.lnkjuice.com

Lycka till!


  

Av Maria - 26 maj 2010 16:19

Muffi har spytt i över en vecka idag. Så vi va till vätrinären idag. De trodde att Muffi hade fått magsår så jag fick ett specialfoder som ska lungna oroliga katter. Ska prova det i en vecka och se om det blir bättre.

Han hade oxå tandsten som måste tas bort snart när han blivit bättre i magen. Om vi ska ta bort muffis tandsten så måste vi åka till falun. Kattburen med två katter i var mycket tung att bära. Så nästa gång så måste jag åka bil. Båda två höll sig lugna under bussresan och hos vetrinätren.

                                                  
     ***


I helgen är det marknad i ludvika, ska bli kul, ses snart!

ps. ska försöka blogga oftare!!



Av Maria - 18 maj 2010 19:53

Idag skickade jag iväg arbetsproverna till nyckelviken. Nu är det bara att vänta..

Känns skönt att allt är klart, äntligen ingen stress!

Jag var arbetsinterjuv i onsdags det känndes bra men jag väntar fortfarande på svar.

Helgen har varit roligt och avkopplande med sommarväder. Vi målade om alla husknutar , verandan, och fönstern. jag målade ett litet fönster, en del av verandan och fönsterkarmar.  Rött hus med vita knutar. Nu när knutarna blev ännu vitare så blev det som om hela huset lyste upp.

Katterna fick bli fria och vara ute hela tiden eftersom vi märkte att de höll sig runt gården. Det var strålande väder så alla njöt!


  


Av Maria - 12 maj 2010 17:16

Jag har nyss kollat på "Tinas trädsgård". Hon och hennes manliga kollega fiade en trädgård i japanskt tema!den blev väldigt snygg. Om ni vill kolla in den så gå in på www.hemmakanalen.se.

Ååå , vad jag blev sugen på att skaffa egen trädgård! Undrar när det blir av?!

Jag söker lägenhet för fullt nu, mest kring stockholms området och i Uppsala. Ska börja söka i haparanda oxå.  Men det blev ju lite sent, svårt att få bostad i stockholms området!? kom gärna med tips!

Jag vill ju så gärna att katterna ska följa med, de är gamla nu och ska få hänga med några år till i mitt sällskap!

Arbetsproverna är snart klara och jag ska fixa spännram på måndag, sen ska det skickas iväg!

Tyvärr upptäckte jag att jag hade slängt all kroki!! panik!!! Det är ju de som nyckelviken oftast tar in på,, får försöka fixa det på något sett..

Nu ska jag sova. Imorn ska jag på jobb interjuv med securitas.

I helgen åker jag till Öregrund för att hjälpa till med att måla om stugan. Hört att de ska bli fint väder.. hopppas!!

Ses!

Av Maria - 7 maj 2010 22:05

Nu har jag jobbat på ett dagis i årby i två dagar.

Idag började jag kl.13 så jag hann gå på informations möte med Sicuritas på+ arbetsförmedlingen. Det var väldigt intressant så nu funderar jag på om jag ska söka det som sommarjobb? Sicuritas åker runt till folk och säljer trygghetslarm.

Det verkar roligt.


När jag kom hem från arbetsförmedlingen så lagade jag lite mat, nudlar och wokgrönsaker i tomatsås blev det.

Sen åka buss till dagis.

När jag kom fram höll de på att vecka de små barnen som sovit efter maten.

Jag och m. hemtade hink och spade o lekte med en lite större kille. Sen spela vi boll med A. och den lite större killen.Det va jätte kul dom spela med bandy klubbor och jag med fötterna, de var duktiga!

Sen kom de en liten knatte och tog tag i min hand. Vi gick runt , runt ute på gården på dagiset , gungade älskade han så blev flera hoppla på gunghästen..

Han vände sig ofta om när vi gick och sa ,kom mamma!!

Så gulligt första gången någon kallat mig för mamma, jag blev glad och varm innombords!!

vid halv tre åt barnen mellanmål och sen dansa vi runt till minirörs och knatten åkte ruschkana inne. Sen gick jag hem och då va det lite svårt för den lilla knatten att släppa mig...


Jag kom att fudera lite påom jag skulle bli en bra mamma? när den lilla knatten kalla mig de..

Jag vet att jag förvisso har ett handikapp men jag vet oxå att barn som födds med adhd idag har mycket bättre chans att få hjälp och stöd. För 20år sedan visste man knappt att flickor kunde ha adhd !

Men det känns ändå som det ligger en bit framför mig. jag vill ha en klar utbildning  så jag lättare kan få ett jobb. Det känns som en trygghet för mig att veta att jag har det med mig när jag väl kommer till den biten av kakan. Missförstå mig inte, jag tycker det är var och upp till en själv! det inge fel att skaffa barn ändå!

O vet ni jag är faktiskt gudmor till en liten kille på snart 2år! Han är super söt och charmig, han har min bästa kompis som mamma.. hon är författre. Besök gärna hennes sida på tikas blogg i min länk lista!


Ja det va väl allt ,  hoppas ni får en super helg!

Tjena mors!!




Av Maria - 5 maj 2010 19:07

Det hela började för ca 2veckor sedan då jag upptäckte att min stålvajer bak i överkäken hade losnat. För ca 3½ år sedan tog jag bort min tandställning och fick då en stålvajer uppe i överkäken och en i nedre käken. Den stack nu ut och skave lite smått. Jag ringde tandläkaren i borlänge , jakobsgårdarna. Men de tog inte emot akuta behov så de skickade mig till kvarnsveden. 

När jag va där sa tandläkaren att stålvajern inte bara hade lossnat utan dessutom gått av! Jag hade tydligen bitit av den och sedan svalt den.. utan att märka något!!

Tandläkaren fick göra en ny avgutning på mina tänder för att se hur lång den nya tråden skulle vara. Sen fick jag gå hem.

Tillbaka nästa vecka (i tisdags) och limmade på tråden i överkäken. Men den ville aldrig passa så de fick slipa bort bit för bit.. ajaj det ilade imina tänder samtidigt som jag var livrädd och spände mig. Jag har tandläkarskräck! 

Tillslut hade de slipat bort nästan hela tråden . Anledningen till att den inte passade var att en av mina tänder hade flyttat sig . När jag bet ihop tänderna så kände jag hur tanden röde sig precius som om den skulle vara lös.

Tandläkaren tyckte synd om mig och sa att jag var tvungen att åka till falun.

Och ta om de hela från början, som jag gjorde för tre år sedan...


Idag kl10.26 så satte jag mig på bussen till falun. Gick av vid lassarettet och gick sedan till manhem tandvård. Där kollade tandläkaren på mina tänder och slipade dem ,, aj aj igen!! Men denna gången var jag inte rädd eftersom tandläkarna i falun känner jag mig mera trygg med.

De gjode en ny tandavjutning och sen fick jag komma tillbaka kl. 16.00 då labb var klar med den nya tråden.

jag begav mig ner åt stan eftersom de inte var någon ide att åka hem. Först gick jag in på djuraffären . På den här djuraffären är det lite roligare eftersom de har repterler och ormar här. jag tittade lite på ormarna och ödlorna. Men jag klarde inte av att kolla på booan och snoken så länge eftersom jag är ganska ormrädd.

Sen tittade jag lite på fiskarna. För några år sedan hade jag ett litet akvarium. Saknar det lite grann men tyvärr så har jag inte pengar och plats för ett akvarium nu. Kollade på slutet lite på små djuren oxå.. så söta!!

jag kom på att lkatt maten var slut så jag köpte lite burkmat åt katterna eftersom jag inte orkar bära omkring på en påse på 2-3kilo med torrfoder...


Sen åt jag på en pizzera, blev billgast så. God vegetarisk pizza blev det!!

Gick sen runt och strosade lite på stan. Gick in i de flesta butiker men köpte bara hygienatiklar och en smal tuschpenna på konstnärsbutiken. Efter ett tag var klockan 14.00 och jag hade två timmar kvar tills tandläkarbesöket.

vad skulle jag göra nu..?

Jag bestämde mig för att sätta mig på ett fik och läsa Femina som jag köpte innan jag gick ppå bussen.

Satte mig ned på ett fik inne i stan, Du och ja hette det.  Beställe biskvir och te ganska billigt . hade igentligen inte tänkt äta igen men kunde ju inte sätta mig på ett cafe utan att beställa något..

Satt där i ca en timme och läste ,njöt!

När jag hade drukit upp mitt te så gick jag upp mot tandläkaren.

Tog extra mint tuggumi och tuggde på- kännde mig plötsligt lite nyttig!!

Det tog ca 20minuter att gå upp till tandläkaren. Uppförsbake hela vägen, jobbigt men välgörande!

Framme jhos tandläkaren fick jag komma in lite tidigare.

Besöket tog ca 40minuter och tillslut så var tråden på platsw efter mycket slipande och illade i mina tänder..

950kr blev det för de besöket!!!  

Som tur är får jhag tillbaka de pengarna på soc nästa månad. De skickade fakturan hem och jag slapp faktureavgift! Tur det dyrt ändå!!


Efter en liten prommenad satte jag mig på bussen hem tillborlänge, trött och ont i tänderna..  

Av Maria - 3 maj 2010 19:52

Igår var pappa och hans kompis p. här  och la glov i köket.

Det tog hela dagen. jag passade katterna, muffi var mycket nyfiken och undrade vad som stod på?

Köket som förut varit nästan helt vitt med gråbå tapeter blev nu lite svart och grått..

Mycket fint reslutat! det är som om jag har fått ett nytt kök!

Köket har nu en plastmatta som ser ut som ett svartgrått stengolv.

     Före:

kökets glov var vitt. De som bodde här förut hade målat plastmattan med en väggfärg!? vilket gjiode att golvet blev som klister, allt fasnade ..katthå coh smuts hela tiden... Dum nödlösning tycker jag..       

Nu:Svart snyggt golv som inte är som klister, utan blankt och fint!


Jag firade med att baka lite bröd, filmjölkslimpa. tyvärr fungerar inte ungen som den ska (vi måste byta spis snart ) men brödet blev gott fast det blev lite bränt.

Men nu är köket iaf fint och rent, med nytt golv!


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag följer..

Inredningsbloggar

Utbildningar iom inredning och konst

lnkjuice

www.lnkjuice.com/activate/cf0ca239e1c9c1e3577010a89d70dc94

www.lnkjuice.com


Skapa flashcards