blackwings

Alla inlägg under oktober 2011

Av Maria - 28 oktober 2011 12:27

Äntligen är jag färdig med mitt projekt klasshamhälle!

Jag valde att göra en klätterställning som är främst till för tonåringar och vuxna.

Min ide var att jag vill göra en lekpark för vuxna.

Jag tycker väldigt mycket om lekparker,

men för de vuxna är det lite svårt att hitta lekparker som vi kan leka i.

Ofta slår man huvudet och får inte plats i klätterställningar och rutchkanor.

Först ville jag bygga en valig lekpark fast den va större så att den var anpassad för vuxna.

Tittade på flera typer av lekparker på nätet och hittade

 Då en lekpark som var byggd av konstnären Beatrice Hannson.

Hon hade gjort en lekpark av ett konstprojekt "hur blommor växer".

De klätterställningarna finns  i Hammarby Sjöstad stockholm.

Länkar till henne omni vill se lite bilder och hennes ideer..

http://beatricehansson.com/folio_img.asp?id=48


Jag kände direkt att jag ville göra något liknade. fast med renare former som mera tilltalade vuxna

Så här ser min  modell till klätterställningen ut:

   

Klätterstyällingen är skalenling och är i verkligheten 1x3m.

Det va ett kul projekt men jag hade önskat att vi hade lite mera tid än en vecka

för jag hade egntligen planerat att göra tre olika kätterställningar men hann bara göra en.


Lägger också ut lite skisser på fötter som jag lovat.

   

Nu är de höstlov! Ses snart igen ha det så bra!!!!!!!

Av Maria - 25 oktober 2011 20:10

Hej! nu känns det verkligen att hösten börjar gå mot sitt slut och vintern börjar komma hit till Hällefors.

Förra veckan kom den första frosten. Det är väldigt vackert tycker jag , det glittrar och gnistrar!

   

Fast om jag ska va ärlig så är jag inte jätte förtjust i vintern.. den är väldigt vacker som sakt för de mesta. Den förtsa snön är så magisk och förtrollande. Men vintern är alldeles för lång. Om jag fick bestämma så skulle vintern börja i slutet av november- till mitten på februari...


I helgen har jag varit på kryssning med älsklingen och hans arbetskambrater. Det va va kul!Köpte lite vin, smirnoff och winergummin på båten. Dansade och åt god buff'e. Vi åkte med silja Linje Galaxy fram å tillbaka till finland. Det va första gången för mig som jag var på kryssning, det va värt pengarna! fick en hytt för en natt + buffe för ca 300kr st. Sov inte så mycket dock, vi festa ju på båten men de gunga och guppa så mycket på båten så sov bara på förmiddagen.


I skolan så håller vi på med slutet på vårat projekt Klassamhälle. Jag bygger en modell av en klätterställing som ser ut som ett konstverk och riktar sig till tonåringar och vuxna. Tar bild på den när det är klart i slutet av veckan. Vi har haft som skissupgift att skissa fötter förra veckan till idag. ska ta kort på dem ochska försöka lägga ut dem imorn.

Nu ska jag hoppa in i duschen en snabbis..har varit ute och sprungit med några kompisar i klassen på eljuspåret. Riktigt skönt!

Ses snart ha det så bra!

Av Maria - 10 oktober 2011 20:10

Just nu har vi precis börjat med en uppgift om klass. Vad är klass i samhället? Hur påverkas desgin av klass och kan vi lösa klass problem med desgin?

Det är inte så lätt , men det är väldigt intressant. Vi ska hålla på med det här arbetet fram till höstlovet v.44

Tills imorgon har vi 7 skisser av händer. det va svårt men jag ärrätt nojd med mina ändå. Här kan ni kika lite :

   

Förra veckan så  hade vi ett stort arbete då vi skulle utveckla en möbelserie i varsit ämne. Det va svårt. jag valde ämnet vener och gjorde möbler i sladdar och elkablar. Det blev riktigt coola. Jag kommer med bilder på det så fort jag har fått igång photoshop för min dataor kan inte läsa in bilderna nu.

 Till sist en bild på en fin solnedgång här i Hällefors. Det så härlig natur här:)

 

ps. har inskaffat en ny mobil nu så då blir det fler bilder eftersom den har bättre kamera... ska försöka uppdatera oftare. ha de!


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag följer..

Inredningsbloggar

Utbildningar iom inredning och konst

lnkjuice

www.lnkjuice.com/activate/cf0ca239e1c9c1e3577010a89d70dc94

www.lnkjuice.com


Skapa flashcards