blackwings

Alla inlägg under augusti 2011

Av Maria - 27 augusti 2011 18:16

Andra dagen i skolan så fick vi vårat första projekt. Vi fick en påse med varsit matrial i som vi skulle bygga 20stycken stolar av på två dagar. Varje stol skulle se olika ut. Vi fick använda oss av lim,tejp, ståltråd mm för att de skulle bli mera stabila.

Jag fick sockerbitar att bygga av. Det va inte de lättaste för sockret gick sönder väldigt lätt. Jag använde  limpistol och byggde flera stolar som liknade fotöljer, de gick ganska bra. Fast de va svårt att bygga höga stolar, de rasade bara.

Ståltråd provade jag oxå men de gick lite grann. På en dag hade jag lykats få ihop till 10 stycken stolar .

Dag 2 gick det bättre .

Jag hann klart med de 20 stolarna.

Här har ni resultatet:

Har ritat lite gubbar så man ser att de är stolar.

   


Har oxå tagit lite kort på skolan.

     

Den bilden längst bort visar vart jag har mitt klassrum. '(klicka på bilderna så blir de större!)

komentera gärna vad du tycker om mina stolar! hihi!

Berättar mera om skolan nästa vecka. Jag kommer att blogga om varje veckas uppgift/projekt som vi får.

Så läs gärna dem. Vi ses nästa vecka!




Av Maria - 25 augusti 2011 21:26

Skolan började igår kl.9.00 snacka om att jag hade varit närvös under natten. Ännu mera närvös va jag under mogonen och hela dagen i skolan. Men allt gick bra. Först hade de en pressentation av lärarna och upprop från alla kurser. Efter de så bjöds vi på pasta sallad. 

Senare på eftermiddagen så fick vi gå på rundvandring i skolan. Jag gillade arkitekturen där allt var byggt i konstiga vilklar och vrår, nästan alla väggar var målade i olika färger  .

Sen fick vi se klassrummet där indreningsdesgin linjen skulle hålla till .

Det va jätte fint. Alla fått ett varsit skrivbord där det låg en massa matrial : Tre skissbock, tuschpennor i olika tjocklekar,kollegieblock, sax, lim kniv, skäunderlägg  och flera olika linjaler.

Det va jäettefina grejer så  man ville ju bara öppna allt på en gång och börja teckna!!... (fast de gjorde vi ju inte). Utan sen satt vi oss framför en varsit skrivbord och våran lärare berättade om kursens innehåll och vad vi kunde göra efter kusern och vad vi skulle lära oss osv..

Sen fick vi interjuva varandra, vi är 12 eller 15 stycken i klassen kommer inte ihåg rikigt.. 2 killar och resten tjejer iaf. Efter det fick vi veta mogondagens uppgift som vi skulle börja med.

Vi skulle alla få en påse med  ett matrial som vi skulle bygga 20 stolar av på 2 dagar (panic design hette projektet). Det lät ju spännade, berättar mera om det i nästan inlägg imorn. efter skolan gick vi och fikade några stycken .

jag har tyvärr inte tagit några bilder på skolan än. kommer göra de imorn som jag lägger upp här så klart! Våran linje finns förseten på facebook, och skolan oxå. (Hällefors folkhögskola )


Nu ska jag sluta skriva för idag för man blir trött av att bygga stolar som jag gjort idag, men fortsätt gärna att följa denna blogg så får du veta hur det går med panic desgin projektet imorgon! 

Vi ses!! 



Av Maria - 19 augusti 2011 22:51

Nu har man äntligen fått ordning och reda!

Lite bilder från den nya lägenheten


   

Nu är du inne i hallen. Liten men praktisk och snygg.

Sen går vi in i Badrummet `

     

Badrummet är blått och vitt. Decorerade med lite snäckor

 i fönstret.

Här har vi vardagsrummet/sovrummet

         

 Myshörna framför tvn och mina svarta vingar prydligt upphängda ovanför min säng.


Köket ganska litet, men trivsamt.

             

(gick tyvärr inte att vända på bilden..)


Nå vad tycks?

Blev riktigt bra tycker jag!

Nu kanske man kan trivas här?

På onsdag börjar skolan!!

Längtar dit! Så det börjar hända lite saker här i vardagen!

Ha en trevlig helg!

Av Maria - 18 augusti 2011 16:16

 

Want to win this handmade marshmallow bracelet?
all you have to do is to give a like(thumb up) to my bunny sundaes on this link http://www.skapanytt.se/gallery/photo/417 and then reblog this
picture(don’t remove the text), easy as a pie right? (ノ◕ヮ◕)ノ*:・゚✧

The giveaway ends on the 8 september and then i will use a number generator who will tell who’s the winner( ´∀`)(the winner have to printscreen that they have actually liked it, if they haven’t i will use the number generator to pull out a new winner)

Oh and btw this giveaway is worldwide so everyone can participate!
~Good luck everyone~(. ⌒ ∀ ⌒ ) ♪

 
Av Maria - 14 augusti 2011 19:53

Andledningen till att jag inte har bloggat på ett tag är att jag har haft fullt upp med flytt till Hällefors. Flytten skedde torsdagen den 4 augusti. Så nu har jag bott här i lite mera än en vecka.

Flytten gick bra, jag fick hjälp av syrran och pappa. Det var mycket att flytta och  ca 2 timmars bilfärd till hällefors så vi kom fram strax efter kl.21 på torsdagskvällen. Under helgen som följde så fick jag klatt i köket till lörddag kväll. Det var skönt.

men på söndagen så vaknade jag och var svullen över hela vänsrta kinden. Ont i tandköttet som bara den hade jag, så på söndaen orkade jag inte göra så mycket, orkade plocka ur någon enstaka låda. natten till söndag var jätte jobbig!! jag hade tandverk, huvudverk och senare på natten så hade jag även hög feber..

På måndagen ringde jag till tandläkaren och fick snabbt en tid där. men när jag kom dit så gjorde det inte så mycket, dom undersökte bara och sa att det var en visdomstand som höll på att växa fram och då kunde man ha ont.

Så hela förra vecka har jag haft ont i hela munnen och varit så pass svullen att jag bara har kunnat leva på nyposoppa. Först på Onsdagen vågade jag mig på att mixa makaroner, lax och spenat. det va inge vidare.. det gick ner den första dagen men inte den andra.

så jag tillberingde mycket av förra veckan i sängen, orkade inte städa så mycket. men på torsdagen så gick det lite bättre så då satt jag upp lite hyllor oah sånt.

På fredagen kom pappa och vi åkte till IKEA för att köpa en säng till mig. jag sov på en tunn madrass den förra veckan..

Vi hittade en 120 säng , ett diskställ, skolställ och en ny skrivbordsstol.

kommer lägga ut lite bilder senare, för allt är inte klart än..

I helgen så har per   varit här. Det har varit trevligt och mysigt :)


Skriver mera och lägger ut mera bilder senare. Nu ska jag diska lite och sen så ska jag sova. 

Ha det bäst!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag följer..

Inredningsbloggar

Utbildningar iom inredning och konst

lnkjuice

www.lnkjuice.com/activate/cf0ca239e1c9c1e3577010a89d70dc94

www.lnkjuice.com


Skapa flashcards