blackwings

Alla inlägg under december 2011

Av Maria - 6 december 2011 16:16

Fortsätt läs, vad det sista jag skrev i förra inlägget. Sen nu när jag försöker lägga upp mina arbeten så märker jag att det tar för mycket plats.

Så jag får berätta vad jag gjort i helgen istället!

Från torsdag 1/12 - lördag 3/12 var jag i Göteborg! Vi var där med klassen och kollade runt på HDK -Högskolan för konstantverk och desgin. Det va en jätte mysig skolan, den såg lite ut som ett slott på utsidan. Vi besökte grundnivå  desgin programet. Där gick det några från förra året som visade sina arbetsprover som de kom in på. Förra åter var det 9 st i klassen som sökte och 6st kom in! Det är ju ändå ganska många. Först hade jag tänkt att jag inte skulle söka men sen när jag hade besökt skolan och ett arkitekt kontor och en desginföretag så ändare jag mig. Det verkade så kul på HDK och att få arbeta som desginer. Men jag vet oxå att jag brinner mycket för illustration så jag ska söka det på nyckelviken . men jag saknar oxå mera konst, måla och teckna mera. kroki tex är jätte kul...

Vi fick arbetsprovet till HDK när vi va där, de ska vara inne den 1/2-2012.

Får se hur exakt vad jag söker.. På torsadag har jag inviduellt samtal med våran lärare, då får vi se vad vi kommer fram till.

jag shoppade så klart oxå när jag var i Göteborg, så nu har jag köpt alla julklappar!

Till morfar och farfar ska jag baka något.

Jag va i in på min favorit butik SHOCK där provade jag mest kläder,  synd att de ska vara så dyrt där..

Hittade en julklapp där och den här jackan blev jag storm förtjust i... ^^^

 

Tyvärr låg den på över 1200kr.. så den fick inte följa med mig hem..

En liten rosett fick följa med mig hem denna gång.

Hittade istället en hellokitty pumptvål på min andra favorit affär lagerhouse.

Vädret i Göte4borg va väl inte det bästa, somn tur va så höll sig regnet borta på fredagen .

Då vi shoppade ocxh var på HDK.

Men igår kom den första snön!

 

Jag håller har gjort julkort sen söndag och ska försöka göra klart de sista idag.

När jag gör julkort så kan det se ut så här:

 


Nu ska jag ta bort höstkännslan hos mig.

Så tog ett kort i söndags på altaret....

den via bilden är det som är ovanför..

     


Nu sitter jag här och äter skumtomtar och myser, längtar till julen.....



Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag följer..

Inredningsbloggar

Utbildningar iom inredning och konst

lnkjuice

www.lnkjuice.com/activate/cf0ca239e1c9c1e3577010a89d70dc94

www.lnkjuice.com


Skapa flashcards