blackwings

Alla inlägg under april 2011

Av Maria - 19 april 2011 22:09

På lördagen var jag på markand med nina. De va varmt och fint väder. Jag hittade ett par örhängen som såg ut som saxar.. ,en väska och två talvor med mariln moonro .

Sen va jag ner på söndagen oxå för att jagf hade hittat en bricka dagen innan som jag bara måste köpa! När kom ner dit så hittade jag även tre filmer ; wolfman,the

och sen så hitta jag alice i underlandet!! den nya filmen !! Vilken tur att jag gick dit!

Köpte oxå en bricka med encupcake på och två servetter.

       

fick en bra bild på mig för en gång skull!

 


Ska inreda med tavlorna sen, och de blir för påsk så nu lovar jag att bilder kommer på torsdag!

Ha det så bra tills dess!

ps. ni får se väskan senare + örhängen fick inga bra bilder på de..

Av Maria - 15 april 2011 19:50

Jag tänker lite frammåt ibland, eller jag gör det väl engentilgen ganska ofta. Har lite svårt att leva i nuet..

Men man måste oxå tänka frammåt, att ha ett mål är viktigt för mig.

Därför har jag sökt till en inreningslinje på folkhögskolan i Hällefors. Jag var dit och besökte skolan förra måndagen. Jag fick lite rundvandring och en kort prescetation av en lärare som arbetade där. Hon var oxå inredningsarkitekt!

Jag kännde dirket när jag hade varit där att "här" vill jag gå i höst!

Ni kan gå in på denna länk så får ni veta mera vad linjen innehåller mm..

http://www.folkis.nu/index.php/inredningsdesignlinjen-kurser-50


För några veckor sedan så sökte jag även i på universiteet i uppsala. kulturentrepenörs utbildnigen, heter den.efter den kan du tex arbeta på museum och bli kulturskribent. Jag mycket intresserad av kultur så jag tror att den här linjen skulle vara givande för mig.

Uppsala är en stad som jag trivs i , har även bott där ett halvår så därför valde jag den.

http://www.uu.se/node605?pKod=HKE1K&lasar=11%2F12

Sökte även n på kulturlinjen i Göteborg. Den är något liknade den linjen som  finns i uppsala. men det var inte lika svårt att komma in på den. Göteborg är en stad jag gillar, det är fint där. Har varit där några gånger , känner inte till Göteborg lika väl som jag känner till Uppsala men det är en stad som jag gärna vill lära känna mera.

http://www.utbildning.gu.se/program/program_detalj/?programid=H1KLT

Helst av allt så vill jag ju komma in på inredningslinjen! Ca 80st hade sökt in förra året och 18 kom in. Så det är inte jätte svårt. 


Nu är det bara att vänta och se!

Jag vill önska er en trevlig helg!

Av Maria - 7 april 2011 22:05

Förra helgen så var vi och såg på Romeo och Julia på Göta Lejon i Stockholm.

Den var en succe'! fantastiska dansare och skådespelare. Det var en mordern tapping av Romeo och Julia så det förekom mycket romantik "bokstavligt talat " och en del skällsord. det var ingen barnpjäs direkt.. Men den var väl uppskattad.

Här har man skrivit lite om den i tidningen http://www.unt.se/kultur/teatershow/romeo-och-julia---visuell-upplevelse-1190650.aspx


jag köpte lite kläder oxå , blå kjol med lila hjärtan ,till en röd skjorta och ett par rosa skor.

   

Jag i mina kläder kvällen före musikalen,på hotellrummet.

Finns lite flera bilder på BD.

Kommer inte på något mera att skriva..

Ha det gött!




Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag följer..

Inredningsbloggar

Utbildningar iom inredning och konst

lnkjuice

www.lnkjuice.com/activate/cf0ca239e1c9c1e3577010a89d70dc94

www.lnkjuice.com


Skapa flashcards