blackwings

Alla inlägg under september 2011

Av Maria - 27 september 2011 23:15

vi har ungifär 15 skisser per vecka som vi ska göra tänkte visa några av dem.

Här har vi tema naturen:

   

och nu håller vi på med tema händer. jag har gjort flera skisser men lägger bara ut lite grann, de kommer mera senare.

 

Det är väldigt mycket att göra men det är kul oxå :)!!

Det va allt för idag!

Av Maria - 22 september 2011 20:12

Förra helgen var jag ner till Stockholm och shoppa lite i gamla stan.

det var mycket trevligt, fint väder och gott sällskap :)

Hitta lite roliga saker som jag köpte

På Rock zone hittde jag:

   

Dessa söta öronmuffar^^

Dessa sygga knästrumpor!

 

SF-bokhanden hitta jag

små japanska sudd^^

 

och anime filmen : Nausiaä från vidarnas dal.

Ett glitter rött läppstift från blue fox och ett rosa hårspänne.

Sen va jag hemma hos min pojkvän och myste.


Vi har gjort lite flera saker i skolan sen jag skrev sist oxå,

skriver om det imorn...


Av Maria - 6 september 2011 21:44

Förra onsdagen  hade vi våran första skiss lektion. Då övade vi på perspektiv och mellanrumsformer. 

Tecknade av en limflaska i perspektiv. Det känndes att det va ett tag sedan man gjorde det här men det blev ganska bra tycker jag och dfet är bara nyttigt att repetera.

teckande lite stilleben oxå.

Det är ganska kul tycker jag. Det är de jag tycker är bäst på.

  men när man ska lägga in prerspektiv och saker från olika vinklar så blir det lite knepingare....

Vi avslutade med att färglägga allt sammans.

  sen fick vi i läxa att teckna 15 teckingar med mellanrumsformer till

 ondagen den 14sep.

Mellanrumsformer är pricis som det låter. formerna mellan formen . Formen mellan bladen , formerna mellan fingerna. lite svårt att förklara...

Det är en ganska intensiv kurs. men jag hoppas jag hänger med och klartar det, men hitills så vekar det inte vara några problem.

Det kommer lite biolder på dem teckingrna lite senare.

Av Maria - 6 september 2011 18:38

Hej jag vet att jag ligger lite efter i bloggandet nu därför så får ni tre inlägg på raken nu. Förra veckans uppgit var att ge förslag på en bra matsal till ett äldreboende här i Hällefors. Vi va dit och besökte det på måndagen  och tittade på dears speciella trädgård . De äldre som bodde där var med och sådde jordgubbar, potatis och mycket fina blommor. Det hade en stor bubbel pool som de äldre fick bada i. På tisdagar så var det herrarnas dag och då fick herrarna bada och på fredagar var det damernas tur.Våran inredningsklass fick i uppdarg att inreda deras matsal som var mörk och trist. Den påminde mycket om en sjukhus miljö.

Vi arbetade i grupper på 4 pers i varje.  Det gick väl så där, jag arbtar heslt själv och vi hade inte lärt känna varndra så bra än, men vi kom fram till en bra lösning tillslut.

Här har ni ett litet smakprov.

 

Jag beskriver kortfattatat våran ide.

Vi ville ha en  ha ett stort glastak som vätte ut om trädgården.Det skulle vara som ett växthus där man kunde ta in lite växter från trädgården och med ifravärme även göra det möjligt att vistas i trädgården även på vintern.

Vi skulle ha en lounch del där möblerrna hade flera funktioner och var lätta att flytta. ett öppet kök så de älrde kunde uppleva köpket med alla sinnen.

väggrna skulle vara vita men de skulle lysas upp av spotlampor som finns längst med taket. de kan man efter dagens lijus variera med alla olika fäger och ändra från starkt till svakt, ljust till mörkt.

Det var en utmaning och det var kul att se hur vajre grupp hade löst uppgiften.

Vi hade en vecka på oss med denna uppgift .

Minus en dag då vi hade skiss och rittecknink. Det kommer vi att ha varje onsdag.

Mera om det i nästa inlägg :)





Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag följer..

Inredningsbloggar

Utbildningar iom inredning och konst

lnkjuice

www.lnkjuice.com/activate/cf0ca239e1c9c1e3577010a89d70dc94

www.lnkjuice.com


Skapa flashcards