blackwings

Alla inlägg under november 2010

Av Maria - 20 november 2010 20:00

Det känns som om jag inte vill läsa på trädgrådsprogrammet. de andra satt där och sa att de brann för de här, att få hålla på med trädgård,det gtör inte jag ,jag brinner för inredning. Det känns som om jag tar det här atenativet så ger jag upp mina drömmar.

Samtidigt så verkar linjen intressant och givande. men det är ju inte det jag är intresserad av.........

Jag vet inte vad jag ska göra om jag kommer in. ?????????

hjälp mig, hur ska jag välja?

Av Maria - 17 november 2010 21:36

Vid 9.45 så kom jag fram till stationen i borlänge. det va isande kallt för vantarna hade jag glömt i ludvika och jag hittade inga långkalsonger innan jag skulle gå  

När jag kom in i väntsalen så fick jag veta att tåget var 45minuter försenat!

Hjläp tänkte jag jag kommerk naske missa anslutningen till ockelbo.. så det var bara att ringa syrran. Hon va in på min hortmail och kolla efter mailet där det skulle stå nummret till han som skulle hålla i interjuvn. hitta inte rummeret till honom.. så hon fick kolla via hemsidan gävlehögskola trädgåprdswmästarprogrammet och smsa nummerb till lärare. läraren jag ringde var på semester   men jag blev koplad till telefonist och sedan tillsut komplad till han som skulle ha han om interjuvn. Prata med han och skulle ringa när jag var framme i ockelbo så skulle vi lösa det då.

Klockan gick och den blev  10.38 då tåget skulle komma. Menm det kom inget tåg!

Då kom det ett medelande att tåget var försenat till 10.53 . så det va bara och gå upp igen och vänta. Sen gick jag ner igen till spåret. Och då kom det ett till medelande att tåget var försenat till 10.58 tre minuter senare kom tåget.

Äntligen var jag med tåget. det tog va 2timmar till Gävle. Och sen fikc jag reda på att det inte gikc något tåg till ockelbo (där skulle interjuvn hållas) för än 14.05 så jag fikc vänta i 1½ timme i Gävle!

Då tänkte jag att jag kunde äta och ta det lungt en stund. När jag hade tid över i borlänge så haqde jag köpt en nudelrätt med räkor. Men den va jätte eklig!

Så jag bestämde mig för att äta på resturangen på station istället. Jag tog dagens strömming,lingon och potatismos, jättegott!

sen gick jag en vända på stan. Tog lite kort på en fin byggnad bredvid stationen.

      

Gick omkring lite på stan och såg mig om. Mycket snö och mysigt.

hittade en designbutik som jag var in i och hittade en julklapp.

Sen var de ju jättekallt så på Åhlens så passade jag på att köpa ett par tumvantar och varma tjocka strumpbyxor. Nu slapp jag äntligen frysa!

Sen begav jag mig till tåget och åkte till Ockelbo.

Där blev jag hämtad av läraren eftersom jag var så försenad.

I Ockelbo var det ändå mera snö  

Sen blev jag placerad i en grupp mjed 5 andra sökande .

Alla som var där fick i tur och ordning berätta om sitt arbetsprov och svara på några frågor om varför man sökt till linjen.

Jag blev jättenärvös några minuter innan det va min tur..(jag hade inte varit närvös någonting annars under dagen..?!) Men det gick bra att berätta om mitt arbetsprov. men det känndes som om det andra kunde jättemycket, det hade skrivit upp flera växsorter och hade långa presentationer. Min presentation var inte så lång och jag hade inte med så mycket namn på olika sorter. Men sen fråga jag om man fick lära sigfrån grunden om hur man blir trädgårdsmästare och de sa dem att man fick man behövde inte kunna en massa .

När alla var klara så fick vi ställa lite frågor till lärarna. jag fråga mest om boende och så. Det frlesta kurserna skulle hållas i Ockelbo wij-trädgård men en stor kurs i hälsa skulle hållas i Gävle. För mig spelar det inte så stor roll om jag får bo i gävle eller i Ockelbo. Det tar bara 30minuter til Gävle från Ockelbo. Men det verkar ju vara lättre att få lägewnhet i ockelbo.

Sen fick vi veta att det var ca 140st som hade sökt. 26 av dem hade gjort arbetsprov och togs in till interjuv. 15 av dem som har gjort arbetsprov kommer in och 15 kommer in på betygen. I början av december (7e december) så får vi svar om vi kommer in eller ej.

Jag har inte så jättebra betyg så jag kommer nog i på arbetsproven.

Sen efter ca 40-50min så fick vi åka hem igen.

denna gång var det inget tåg som var försenat och jag fick åka på min gamla billjet trots att inga tider stämde. Jag hoppas att jag kan få någon ersätting för förseningen, för sammanlagt så blev jag försenad 3½timme eftersom jag inte hann med anslutwnde tåg till ockelbo på dit vägen!

Resan hem gick bra. och jag var tillbaka i Borlänge vid 19 tiden.

Nu är det bara att vänta..


Av Maria - 16 november 2010 19:05

Hej vet att det var superlänge sedan jag skrev! Så detta har hänt: praktiserade på "tusen och en natt" först i ca 1 vecka 2 dagar. Men jag fick inte göra så mycket, och av andra själ (som jag inte vill ta upp här) så slutade jag sen på den praktiken. Jag fann snabbt en ny praktikplats på "weneys coffe" i Falun. Jag började där igår och trivs redan .Jag får låna svart wennys coffy skorta och förkläde där. Igår fick jag hjälpa till med mackor på morgonen, diskmaskinen, ta reda på service i cafeterian, skära sallad, städa ,göra tost. Idag fick jag plocka varor, göra sallad, skära gurka, lära mig ungnen, göra bagels, städa och plocka disk.

Det finns oftast någonting att göra trots att vi är 5 praktikanter. det känns som om jag har lärt mig jättemycket redan trots att det bara har gått två dagar.


Imorgon är jag ledig för att gå på intrejuv på trädgårdsmästarprogrammet. Vi får se hur det går, det ska bli spännade  


Av Maria - 5 november 2010 20:10

På praktiken vill min chef att jag ska ha "fina kläder" på mig. Jag har väl alltid fina kläder på mig, inte smutsiga, men jag tror han menar skjorta och kjol. För han är nog van vid att man klär upp sig på jobbet.. ("även om han inte gör det")och mina goth kläder tror jag inte skulle passa på den typen av affär. Men jag har inte så många skjortor så det blev lite shopping. blev vit skjorta med slipps och rutig kjol + hello kitty stumpor ^^¨. Men det blev nästan 600kr för de lilla OMG!!

  

snyggt va?

köpte örehängen i form av rosa plektrum me döskalle på^^

En nyhet att tala om, jag fick en inbjudan till interjuv på trädgårsmästarprogrammet i Ockelbo . Men interjuvn är kl 9.00 på morgonen och det innebär att jag måste åka kl:5.57 från Borlänge   

Ska ringa och fråga om jag kan komma senare eller någon annan dag för annars så måste jag gå upp före 5.00 påp morgonen!! (jag är ingen morgonmänniska).

Men jag är jätteglad att jag blev bjudenh på interjuv det måste betyda att det gillade mitt arbetsprov!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag följer..

Inredningsbloggar

Utbildningar iom inredning och konst

lnkjuice

www.lnkjuice.com/activate/cf0ca239e1c9c1e3577010a89d70dc94

www.lnkjuice.com


Skapa flashcards