blackwings

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2012

Med mina vingar

Av Maria - 21 oktober 2012 18:51

Om jag hade riktiga vingar bak på min rygg skulle jag flyga långt bort till en annan planet.

För det mesta så känns det som att jag lever i en tom låda. Kan ligga flera timmar i sängen och bara strirra upp i taket... det känns så tomt, som att hela världen består utav en tät dimma, som att bara gå och gå i en grå  lång tunnel utan slut.


Jag va hos pyskologen i fredags. Hon tyckte min ADD diagnos var svag och att de istället lutade emot manodeprisivitet. Kom fram till att allt det här började för mer än 10år sedan, för mig är det än evgihet som aldrig tar slut. vissst har jag periopder när jag mår bra. men det vara inte så länge . De ända jag minns är ändå det perioder då jag mått dåligt. Det vorde bra om man kunde operera hjärnan och ta bort den bit som är defekt, eller lägga till nått visst ämne så man slapp alla medciner och biverkningar som dessa orsakar.

Jag får ingenting gjort tänkt att jag ska städa nu i flera dagar men det blir inte av. Kläder ligger slängda på golvet och på köksbänken ligger några veckors post.

Imorgon ska jag söka försörgningstöd igen, Vi ska vara glada som får bidrag för att klara oss det är inte alla som får det. men jag vill komma ur den här  cirkeln någon gång! Jag så arg, känns som jag vill dunka huvudet i väggen, gjorde det när jag va arg som liten, blev en annan smärta att fokusera på.


Så här på kvällarna mår jag ändå ganska bra. Då orkar jag göra saker. men jag blir trött vid kl.22.-23.00 igen, men det tar ändå en timme typ att somna. Jag svårt att varrva ner. Undrar varför jag har ju ingenting att varrvaner från egentligen...spänner mig hela tiden så det är ju de som tar på krafterna.

har en favorit låt på linkin park som jag lyssnar och och får lite nya krafter av. ska avsluta med den här.

Hoppas det blir en bättre dag imorgon.


   

   


 
 
Tika

Tika

23 oktober 2012 13:01

Vännen då! Skickar så många styrkekramar jag kan till dig! Vet att jag sagt det förut, och det är lättare sagt än gjort, men jag hoppas ändå att kommer ut ur lägenheten varje dag. Fem minuters frisk luft kan räcka långt, du behöver inte ta jättelånga promenader, men att bryta mönstret är viktigt, och det räcker att bara sätta foten utanför dörren så är mönstret (att ligga i sängen) brutet. Klarar du inte mer än ett steg så gör det inget, känn att du är nöjd med att ha gjort något :-)
Jag vet inte om det fungerar på dig, men det är så jag har försökt göra för att få bort min egen depression, ingen depression är den andre lik, men det är det enda råd jag kan komma på att ge ..

Kramar i massor!

http://tikansskriverier.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 11 december 2012 19:17

Hej här har det inte skrivit någonting på ett tag. Det bror på att de är saker som händer i mitt liv just nu som jag inte vill dela med mig av. Jag orkar helt enklet inte blogga. Jag funderar på om jag ska skaffa en ny blogg?? Men inte just n...

Av Maria - 19 november 2012 17:50

Jag har inte skrivit någonting på en vecka för att förra veckan va en skitvecka! Det ända som var bra var att syrran kom över och att p kom över så vi lagade mat o såg på film. Jag hade jättemycket ångest varje morgon och kom bara iväg två dagar ...

Av Maria - 12 november 2012 20:47

När man va liten längtade man efter att bli stor, att verkligen bli något. När man blev stor blev man inget...   då belv man arbetslös... INGETING GICK SOM MAN TÄNKT SIG...! VARFÖR?? Om man inte blev något, och inte längre har ett hopp läng...

Av Maria - 4 november 2012 17:29

Jag har en ovana att sätta upp allt för höga mål. Men nu känndes det som jag inte hade några mål alls. Små mål är inte fel. Jag har varit till blos (borlänge läs och skriv) och gjort några tester och jag behöver träna upp min läshastighet och sta...

Av Maria - 1 november 2012 19:43

Nu blir det ett inlägg om förra helgen och denna veckan. Denna vecka har jag mest varit deppig känns det som ,idag va den dagen som jag känt mig mera glad. Och idag känner jag oxå så att imorn vill jag gå till praktiken!  Jag får göra det jag tyc...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag följer..

Inredningsbloggar

Utbildningar iom inredning och konst

lnkjuice

www.lnkjuice.com/activate/cf0ca239e1c9c1e3577010a89d70dc94

www.lnkjuice.com


Skapa flashcards