blackwings

Alla inlägg under januari 2011

Av Maria - 28 januari 2011 20:06

För 3 veckor sedan bästemde jag mig för att börja äta kött igen efter 4år som vegetraian. De tre första dagarna mådde jag lite illa och hade ont i magen, men det gick över . Jag har provat att äta det mesta i köttform nu , till och med  kyckling men det va ingen hitt. Då åt jag kyckligklubba. men jag har inte ätit kycklig på ca 6år så det såg lite motbjudande ut..

Inte provat på så mycket korv än, bara prickig korv. Försöker att bara äta rent kött.

anledingen till att jag började äta kött igen va för att jag inte åt nästan någonting alls tillslut. Jag tröttade på den vegetriska maten, den var för jobbig att laga iordning. jag var trött jämt oxå, vet inte om jag fick i mig allt jag behövde ( vitaminer och proteiner.) sen har jag aldrig varit särsilgt förtjust i bönor , körde mest med färdig mat som man bara stekte på. Tillexempel soja korv och falafel.

Nu har jag börjat vänja mig så jag tänker inte lika mycket på det längre, men i början så fick jag väligt dåligt samvete. Försöker tänka att jag gör det för att må bra .  Vet att det är mycket bättre för miljön att äta vegetraiskt.

Men äter endast svenskt kött, försöker äta enligt tallriksmodellen, då det är mest grönsaker. köper alltid det atenativet som är miljövänligast.

Är det någon annan som gått över till kött igen efter att ha varit vegetarian ett tag?

Skriv gärna och berätta . 



Av Maria - 21 januari 2011 22:05

Förra veckan började jag en ny praktik på cosmos media avdeling. Det är jätte kul , jag trivs bra. På media avdelingen får vi hålla på med filmning av olika arrangemang och konseter. Redigera dem och lägga ut dem på nätet. Om du går in på www.cozmoz.se så kan du kolla i webbtv på det vi filmat. Igår va det min första lite större filmnning. Jag filmade på cafekväll cozmoz . Det va några band som sjöng. Det va ganska bra, synd att de va så lite folk... brukar vara upp mot 70pers. Då va de ca 10 pers. Jobbigt att filma utan stativ, kör nog det nästa gång annars tycker jag de gick bra. 

Har redigerat lite idag så det jag filmade kommer nog upp på nätet senare nästa vecka.

Sen har jag börjat träna oxå   

Va på friskis och svettis i måndags med en kompis. Gick på intensiv gympa. det va kul men alldeles för tufft för mig! Jag va helt slut när jag kom hem! ändå bestämde jag mig för att jag skulle fortsätta. Idag har jag varit på basic gympa , det var lite lättare men fortfarande fick jag kämpa mycket... men jag har ju inte tränat på ett år så det är ju inte så¨konstigt.. behöver verkligen träna upp min kondtion och mina muskler behöver bli strakare.

Har nu skaffat jympakort på friskis & svettis.

Nu ska de bli träna av, för jag vet att då kommer jag att må bättre och vara gladare.   

Av Maria - 13 januari 2011 23:39

Funderar på att ge upp tecking och målning. Känns aldrig so att drömmen att bli inredningsarkitekt kommer att slå in... kjag kan inte måla längre. eller jag kanske kan om jag tar mig tid och övar men jag orkar inte...

Ska jag satsa på sången istället? Sjunga vet jag iaf att jag kan!



Christina inspererar mig, att sticka till USA skulle vara en dröm, eller England..

Om man bara vågade, vill inte åka själv...

kanske..

men blir nog bara drömmar..

Av Maria - 10 januari 2011 21:34

Ja då har man gått och blivit nörd då!

  

Var och hämtade ut mina galsögon idag. Jag märkte att jag ser gsnak dåligt ändå, i jänfört med när jag har dem nu.

Svarta fick de bli. Passar till de mesta. Nu kommer förhoppningsvis huvudverken försvinna.

Av Maria - 8 januari 2011 11:57

Scrapade lite i torsdags..

Använde ett fotgrafi från språkresan på malta.

Det va jätte kul och jag blev nöjd med resultatet!

Så här gjorde jag;

1.

  

2

3

   

4. klart!

har en till som jag gjorde på ett kurstillfälle :

Jag har massor av kort från malta, tänkte sätta ihop flera sånna här papper till en liten fotobok :)              

Av Maria - 5 januari 2011 21:12

Var ute och gick i skogen idag. Kameran fick följa med.

Se och låt naturen tala.


  


  


  


  


Visst är det vackert!


Av Maria - 3 januari 2011 18:49

Städade skafferiet igår.

Tänk vad mycket saker man samlar på sig..

hade paketpapper som fick bli hyllpapper.

Med hellokitty!

Blev rikigt fint när det va klart. Ja va helt slut,

men nu är det äntligen orning och reda i skafferiet!

 

Tänk va enkelt man kan förändra med lite färg. Det är mycket roligare att öppna skafferiet nu   .

  

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag följer..

Inredningsbloggar

Utbildningar iom inredning och konst

lnkjuice

www.lnkjuice.com/activate/cf0ca239e1c9c1e3577010a89d70dc94

www.lnkjuice.com


Skapa flashcards