blackwings

Alla inlägg under juli 2011

Av Maria - 11 juli 2011 21:28

I fredags var jag och kollade på min nya lägenhet.

I höst ska jag bo i ett vitt radhus, lägenhet på 32kvm. Den var ljus och öppen.

Det är en planshus så det blir skönt. Utanför huset ser jag bort mot skolan och några minuter bort ligger den lilla byn, med några små affärer och ett triva samt litet bibliotek. Människorna där verkar jätte trevliga  , ett mysigt och lungt ställe.

Det är mycket som ska fixas i min förra lägenhet (som jag kommer hyra ut) så  jag flyuttar ner till hällefors redan den 1 augusti. Sen är det ca 3 veckor till skolan börjar den 24 augusti.

Denna vecka är sista veckan på cozmoz sen är jag ledig två veckor innan flytten.

Nu ska jag lägga ut lite anonser på blocket.

ses!



Av Maria - 6 juli 2011 20:53

Förra veckan var det alltså Peace and love. Jag jobbde ju på cozmoz så ja fick ju band så jag kunde gå in  gratis. Jag såg "Veronica maggio" och "30 secounds to mars". Veronica va bäst av dom två.

I övrigt så va festivalen mest jobbig. Till att börja med så bor jag mitt i smeten av allt sammans nära den "lugna campingen". Men man kan nog lungt säga att festivalen var annt än lugn... varje natt var det skrik och stoj till 3 på natten..

Så jag va väldigt tött dessa dagar. En del festivalgäster verkar inte fatta att de faktiskt bor andra mäniskor i borlänge.. utan tror att man får slänga cigaretter och hur mycket annt skräp som hälst vart man vill och hur man vill!! De verkade även tro att om man inte ville använda de bajamajor som fanns ut plaserade runt omkring fesativalområdet så är det fritt fram att göra sina behov lite var stans, i buskar och på husfasader. Blä   säger jag bara. De lukar piss i halva borlänge och jag har aldrig sett ett skräpigare Borlänge på söndagen då festivalen var slut.


Men sånna här saker räknar man ju med ska hända. frågan om det blir någon festival nästa sommar? Denna festival blev jag riktigt rädd. Först hörde man hur de hade varit en våldtäckt med tre killar mot en tjej i en lekpark. Sen en man som knivskar en peron på en tatuerarbutik nära där jag bor och sedan på fredagen hittades en 21årig tjej död borta vid vattentornet!!!


Man kan ju undra om folk tänker efter i huvudtaget!?

 

Peace and love är en festival som oxå har flera föreläsningar i ämen som rör bland annt fred och kärlek. Det är det festen står för!  deras moto detta år var "kramas mera" oxå händer de sånna här förskräckliga saker...

Ne festivaler är inget för mig. de är alldesles för mycket folk, fylla och för rörigt.. jag är glad tt jag flyttar till hösten , så det här var min störta och sista festtival!

 

Jag kan förresten avslöja att jag har fått erbjudande om en lägenhet i Hällefors :D en etta på 32 kvadratmeter på botten våningen. 8 kvadratmeter mindre än vad jag har nu, men det blir nog lagom till mig ochj mina katter.

Jag ska åka och titta på den på fredag!

Inflytt blir i augusti, kan inte säga när än. Skolan börjar den 24 augusti.


Det va allt för denna gång gott folk! godnatt!!   

 

 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag följer..

Inredningsbloggar

Utbildningar iom inredning och konst

lnkjuice

www.lnkjuice.com/activate/cf0ca239e1c9c1e3577010a89d70dc94

www.lnkjuice.com


Skapa flashcards