blackwings

Alla inlägg under oktober 2010

Av Maria - 31 oktober 2010 20:05

Jag halkade in på blue box via facebook och hittade dessa söta sittpuffar!

munkar med blå glasyr ^^

 

Strunt samma om det är för barn, jag måste ha!!! så kawaii!!!

http://www.bluebox.se/index.asp


Av Maria - 29 oktober 2010 00:05

Minns ni?

Bröderna Fluff?


Nisse och Klara?


simpor och grodfötter



luftens hjältar


Disney timmen /Disney dax




Minns ni?

jag minns det flesta va dessa program. vilka minns ni komentera gärna!


Av Maria - 28 oktober 2010 22:30

Jag har äntligen fixat en praktikplats. Blev stället som jag besökte från början , en inredningsbutik här i stan. Det är en arab som äger den. Han bryter dåligt på svenska, men jag hoppas det ska gå bra. Det måste gå bra det går inte att vara hemma längre. Det ligger saker över allt. disk i högar, högar av papper på skrivbordet.. Ursch känns som att bo i en svinstia.. har städatr lite idag. Så det är lite bättre . Disken är nästan borta nu. Måste ha hyfsta rent ska bort i helgen,.

Idag va det sista dagen på cosmos. Vi fick en uppgit att fantisera att vi är 35 och att det är fest för en. En kompis ställer sig upop och håller ett tal. Vad säger din kompis? vad säger han/hon om dig som person? jobbet och familjen.

jag skriver att min kompis är stolt över mig att jag har lyckats med min dröm ,mitt arbete och min familj trorts mina motgångar.

I bakgrunden undar jag om det någonsin kommer att inträffa?

Tänk om jag sitter här i borlänge vid 40år och fortfarande lever på socialbidrag?!

Inte har kommit någonstans   


Läste klart "kriget är slut" med Morgan Alling idag. Hittade ett gammalt klipp från Tippen ;

Han kom in på scenskolan trorts sina svårigeheter och motgångar genomn livet. Kanske ska jag satsa på scenen istället, fast inte teater utan sång.

 Det som har haft det svårt brukar det gå bra för för det slutar aldig kämpa. Jag sa det till en kompis igår.  Det SKA gå bra för oss!

Av Maria - 24 oktober 2010 20:00

Jag va på kroki på wasabryggeriet igår. För er som inte vet vad det är så är de när man tecknar av nakna människor. Vi hade en ganska bra modell. jag va förbannad hela tiden för jag har ju inte teckna modell på ett helt år typ så det va svårt :O

Men ni kan få några samkprov;

 

svårt att veta för er hur de stämmer överäns med modellen men men..

Det va kul iaf. Ska nog fortsätta på den kursen.

På "jobb för unga kursen" som jag läser på vardagarna. där sitter jag och kluddar lite på föreläsningarna "det sägs att man lyssnar bättre när man tecknar" och det stämmer på mig :)

    

  pojke med mask och katt  .

Det är ju bra att jag kan teckna där. Hoppas jag kan teckna hemma snart oxå...:(

ses senare^^

Av Maria - 23 oktober 2010 17:11

Tänkte tala om lite av det jag sysslar med. Även fast jag är arbetslös så gör jag ju lite saker ändå, när jag tänker efter. Så tänkte dra lite kort vad jag håller på med just nu.

Jag läser just nu en bok som heter "Kriget är slut" av morgan Alling.

Det är enh självbiografi om Morgan. Ni som är födda på slutet av 80-talet början på 90talet minnns kanske han från sommarprogrammet "tippen" ?

  

Morgan har haft en tuff uppväxt.

När han är fyra år får han flytta till ett barnhem eftersom hans mamma lever ett liv som alokholist. I flera år får han hoppa mellan flera olika fosterfamiljer och barnhem.

Det är en spännade och gripande bok.

Jag har läst lite mer än hälften nu.

jag reckomenderar den, är svår att sluta läsa :)


Sen så läser jag den 7:e Harry Potter.. (bara för att komma ihåg mera till filen kommer^^) . Manga böcker saom jag läser är fortfarande "Emma". t inte om jag har berättat om henne?

Emma bor i England och lever på slutet av 1700-talet. Hon jobbar som piga åt en gammal dam´En dag träffar hon mr Jons som är av den fina sorten så att säga^^

Dom bilr kära. Men de är folk från olika klass och då blir det lite problem..

  

Rekomenderar den oxå. Det är en bra nybörjar bok för dem som nyss börjat läsa manga. Som jag då^^. (bok nr 6 läser jag nu).

Sen söke jag jobb lite då och då...

Försöker komma på ansökingar som är lite udda, så att de blir nyfikna på vem jag är och vill anställa mig. Har gjort en cupcake som jag ska skicka iväg till ett kondutori.

   Sen har jagskrivit iväg ett "recept" som ansökan^^.


DEt får vara alla för denna gång. Kommer snart tillbaka för jag ska bli bättre på att blogga!

(^:






Av Maria - 14 oktober 2010 20:24

Igår fixade jag med arbetsprover till trädgårdsmästarprogrammet.

Uppgiften var ; välj en enskild grupp och skapa en trädgård som gynnar deras hälsa. Besrkiv hur du har gjort och varför.


Det var ganska svårt. 

men så här blev det.


Läs denna text följ siffrorna som beskriver bilderna;


Maria Helmersson

Miljöförskola med trädgård

Jag har valt gruppen förskolebarn. Genom att ha en miljöförskola där man använder sig mycket att den miljön som är utom hus, vistas utomhus och sår egen mat, produkter. Använder trädgården som en plats för barn att trivas och utvecklas på.

*siffrorna stämmer överens med siffrorna på teckningen.

 

  1. På en här sidan bygger jag en klätterborg, eller mera som en äventyrsbana. Den tränar barnens motorik och motion. Alla mår bra av att röra på sig. Borgen är byggd av rep rester (klätternät) brädbitar (hängbron och stegen) och långa stora rör som fungerar som rutschkanor. Underlaget är sågspån som är mjukt att landa i.

 

  1.  Här finns gungor, sandlåda och en liten köksträdgård. Köksträdgården är för att odla egen ekologisk mat till förskolan. Barnen äter då närproducerade grönsaker som både gynnar miljö och hälsan samtidigt som det är lärorikt och kul att veta var maten kommer ifrån. Köksträdgården består av stora och lite mindre lådor. En med potatis och en med andra grönsaker tillexempel tomater, morötter. Där finns även små buskar med hallon och på sidan av huset växer äpplen och päron träd.

På det här sättet kan barnen själva under sommartid gå och plocka och det underlättar för dem att på ett naturligt sett få i sig vitaminer.

 

Runt om förskolan har jag också valt att lägga en stengång så att barnen ska kunna cykla och leka där.



   

  

Komentera gärna!


Blev ganska nöjd med ritingen , ser nu att perspektivet inte är fullt perfekt men jag hoppas att ni/de förstår vad det är. Inte så duktig på perspektiv, vi har gått igenom det en massa men tycker fortfarande att det är lite knepigt..

Hoppas på att jag kommer inpå programmet , verkar intressant fast samtigt så gör det inte så mycket om jag inte kommer in för då kan jag satsa mera på inredningen. fast om jag inte har något att göra ivår så... vad ska jag göra då?!

Men om jag blir antagen så provar jag och ser hur det fungerar. Funderar på att bli en som man kan anställa som fixar allt till ditt drömboende. Fixar med inredning och trädgård. Alltså tänker jag gå båda utbildningarna. Bra att ha flera utbildningar.


Nu har man även gjort klart anmälan på studera .nu

Kolla gärna bilddagboken ni som har tillgång till de. de kommer en massa nya bilder där!


Ha det !

  


Av Maria - 5 oktober 2010 19:07

Vet att de va ett tag sedan jag skrev.

Det har varit lite framåt tillbaka med humöret.. men jag känner mig gladare nu.

Jag har börjat på "jobb för unga" på cosmoz idag. ska vara där varje dag 9-15, skönt att ha något att göra.  Får se hur det bli, gruppen verkar trevlig.

 

På lördag så hjälpte jag till att städa ur pappas lägenhet inför fotografering. De har köpt ett hus i knutsbo nu. Jag städade från 11-17, jobbigt men fint blev det!

Sen åkte jag hem till borlänge med Lisa. Hon sov hos mig, vi åt tacos, kolla film och spea kort. Söndag så blev det marknad. det va kallt..

Jag köpte pepparkakor, klistermärken till scrapbooking, vantar, kolor och en liten drake.

     

Det va kul.

 

Va ute och gick lite idag, bjuder på lite höst bilder;

  

utsikt över borlänge från banverket.

 

  

 

fint träd

         

Hörs senare!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag följer..

Inredningsbloggar

Utbildningar iom inredning och konst

lnkjuice

www.lnkjuice.com/activate/cf0ca239e1c9c1e3577010a89d70dc94

www.lnkjuice.com


Skapa flashcards