blackwings

Alla inlägg under september 2010

Av Maria - 21 september 2010 12:02

På fredagen så besökte jag och mamma wji trädgården i Ockelbo.

tyvärr så var inte vädret det bästa men det var ett fint och spännade besök iallafall.

Trädgården var uppdelad i olika rum och avdelningar.

Här får ni ett smakprov:

skogsrummet

    

rosrummet

     

 lite andra blommor

      

Det fanns mycket fina och stora solrosor ,en del var högre än mig.


Det fanns lite skulturer och deckotioner där också.

    

Trädgårdsmästarprogrammet höll till där och jag va ner och titta lite på deras lokaler och hittade ett informationsblad som jag tog med mig hem.

Det verkar vara en utbilding som intresserar mig :)

Det är inriktat på trädgård, design och hälsa.

När man har tagit examen så kan man arbeta som trädgårdsmästare och med trädgårsdesign

av temaparker och övrigt swom gynnar männsikors hälsa.

Gå gärna in och kolla på www.tragardsmastarutbildningen.se

Jag funderar på att söka den. Utbildningen startar redan nu  våren 2011.

Så sista ansökingsdagen är 15oktober..

Vad tycker ni? gå in och läs och komentera sedan här om jag ska söka utbildningen.

/Maria


Av Maria - 15 september 2010 21:54

Hittade en bild som jag ville försöka måla.

Den bilden har en kompis fotografera.

Det var en svår uppgift, jag hade inte målat på flera måndaer..

Så jag bestämde mig för att göra en egn tolkning av bilden. Det blev lite lättare då..

blev två målingar i akvarell:

        

 komentera!!

/ses snart

Av Maria - 13 september 2010 17:13

hej här kommer lite bilder ..

Fick en ny mobil:  

Med ny kamera!

Helgen efter så var jag på lisebeg med syrran. Tyvärr så gnade det strörre delen av dagen men på kvällen så klanrnade det upp och blev riktigt mysigt när belysingen tändes! 


  Det finns mycket fin natur på liseberg, här är ett fint vattenfall..  

En av karuesselerna vi åkte, på kvällen lyste den fint!

Flera bilder kommer!

Av Maria - 7 september 2010 17:38

förra veckan var fullspäckad!

Hela onsdagen så var jag me och inredde ett bröllop. Det var jättekul:)

På freddag så var jag helt slut så tog det lungt.  På lördagen bar det av till stockholm. Där var jag på inflyttingsfest hos marre . Vi festa  hela natten lång och jag fick träffa många toppen människor!

Idag är det tisdag, min födelsedag. Har bakat och städat.

bilder i nästa inlägg!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag följer..

Inredningsbloggar

Utbildningar iom inredning och konst

lnkjuice

www.lnkjuice.com/activate/cf0ca239e1c9c1e3577010a89d70dc94

www.lnkjuice.com


Skapa flashcards