blackwings

Direktlänk till inlägg 28 mars 2012

Framtiden?!

Av Maria - 28 mars 2012 18:11

Det va jätte länge sedan jag skrev här nu jag vet..

Men det gick så dåligt att söka till konstfack.. så nu har jag gett upp hoppet lite.

För er som inte har facebook så kan jag berätta att jag bestämde mig alldeles för sent att jag skulle göra konstfacks arbetsprover, sen hade jag jätte svårt att komma igång som vanligt. Sen blev jag sjuk och sen slocknade min datorskärm hemma så jag kunde inte jobba hemma med dem heller.. Försöker sen skicka in ej klara arbetsprover (bara för att jag ska lära mig hur man gör) och då när jag ska spara allt som pdf så hänger sig photoshop!!! 

Den pressen som jag kände då när jag satt de sista timmarna framför datron va hemsk! Mina händer va alldeles röda och skakade, jag kunde inte kontrollera dem!! Ursch jag vill inte känna den pressen igen inför beckmansarbetsprover! så jag ska inte göra dem.

Men nu är det snart april och det är inte långt kvar innan vi är klara med  med det här läsåret på inredningslinjen.

Har kollat på några andra skolor oxå men jag sätter ribban högt . 

På måndag nästa vecka ska jag anmäla mig hos arbetsförmedlingen för fuktionshindrade i stockholm. Jag vill iaf ha ett sommarjobb. Flyttar till Bromma (till pojkvännen) när skolan är slut i juni:) En posetiv sak som jag längtar till. Jag Hoppas att de kan hjälpa mig på arbetsförmedlingen och att jag snart vet vad jag ska göra i höst.

Känner oxå att det är jobbigt nu när våren kommer, tror jag är inne i en lätt vårdeprison, fast samtidigt så är jag glad att våren äntligen är här!

Satt och lyssande på sommarsånger igår medans jag idag bara har sovit och varit deppig!

Så humöret går upp och ned!!


Nu skiner solen utanför fönstret och nu på kvällen så känner jag mig lite bättre till mods.

Hoppas på en bättre dag imorgon. Jag har föresten kommit igång med att måla igen. Det känns underbart :)!!


Den här tavlan har jag hållt på med länge. Bakgrunden är en värklig bild som av en himmel som öppnar sig som jag gärna ville ta kort på men ,min kamera ville inte det.. Så jag försökte kommahåg den i huvudet. Målade himlen för ett år sedan över en gammal tavla. och igår kom jag på att jag skulle sätta dit ett slott!

Lägger upp denna på facebook oxå. kommer mera bilder snart!

Vi ses! 



 
 
Tika

Tika

3 april 2012 11:12

Ja du, vännen det är inte lätt .. Tur att du har måleriet att vända dig till, för tänk om det inte fanns kreativitet, så tråkig världen vore då!
Måla, måla, måla! Bara släpp loss, försök inte få det rätt, kladda bara på, så hjärnan får slappna av lite :-) Försök att inte tänka på framtiden, utan lev här och nu, gör det som du vet att du mår bra av och fokusera på det positiva. Det är vad jag försöker göra, tar en sak i taget, en dag i taget. Känner pressen på mig, men försöker att ignorera den, tills jag har hittat styrkan att ta itu med den.

Många stora kramar från Angelika!

http://angelikathewiccan.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 11 december 2012 19:17

Hej här har det inte skrivit någonting på ett tag. Det bror på att de är saker som händer i mitt liv just nu som jag inte vill dela med mig av. Jag orkar helt enklet inte blogga. Jag funderar på om jag ska skaffa en ny blogg?? Men inte just n...

Av Maria - 19 november 2012 17:50

Jag har inte skrivit någonting på en vecka för att förra veckan va en skitvecka! Det ända som var bra var att syrran kom över och att p kom över så vi lagade mat o såg på film. Jag hade jättemycket ångest varje morgon och kom bara iväg två dagar ...

Av Maria - 12 november 2012 20:47

När man va liten längtade man efter att bli stor, att verkligen bli något. När man blev stor blev man inget...   då belv man arbetslös... INGETING GICK SOM MAN TÄNKT SIG...! VARFÖR?? Om man inte blev något, och inte längre har ett hopp läng...

Av Maria - 4 november 2012 17:29

Jag har en ovana att sätta upp allt för höga mål. Men nu känndes det som jag inte hade några mål alls. Små mål är inte fel. Jag har varit till blos (borlänge läs och skriv) och gjort några tester och jag behöver träna upp min läshastighet och sta...

Av Maria - 1 november 2012 19:43

Nu blir det ett inlägg om förra helgen och denna veckan. Denna vecka har jag mest varit deppig känns det som ,idag va den dagen som jag känt mig mera glad. Och idag känner jag oxå så att imorn vill jag gå till praktiken!  Jag får göra det jag tyc...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag följer..

Inredningsbloggar

Utbildningar iom inredning och konst

lnkjuice

www.lnkjuice.com/activate/cf0ca239e1c9c1e3577010a89d70dc94

www.lnkjuice.com


Skapa flashcards