blackwings

Alla inlägg under februari 2012

Av Maria - 14 februari 2012 20:51

Pratade med csn i fredags och då fick jag reda på att jag jag inte får lägga mera av mina studiemedel på förberedande utbildningar. När den här utbildnigen som jag läser nu är slut så har jag använt mitt studiemedel till förberendande utbildningar. Det betyder att jag endast kan söka utbildningar med högskolekompetens. Det va lite synd för på något sätt känns det som jag behöver lite mera förberedende studier innan dess..

Men på den illustruella delen så tror nog jag att jag kan klara det ändå. så därför ska jag söka utbildningar inom grafik och Illustration.  Bestämde för några dagar sedan att jag ska söka http://www.konstfack.se/Utbildning/Kandidatprogram/Grafisk-design--Illustration-180-hp/ .

sen ska jag även söka till http://www.beckmans.se/beckmans-designhogskola/visuellkommunikation/. beckmans har öppet hus på måndag , ska dit och ta reda på lite mera information! Konstfack har jag varit på förut.


Nu till lite vad som har hänt sen senast. I skolan hade vi en illustrations uppgift som löd så här:

Illustera ett möte på ett cafe mellan en man och en kvinna.

Vad har de för relation till varndra?

vargför är de där?

Vilken stil har de?

utföres på ´2 A3 sidor i valfri tecknink.

Så här belv det:

     (cafe fick tolkas fritt av oss)

vad tycker ni?

Nu ska jag sova . Godnatt!

Av Maria - 2 februari 2012 19:44


 Vinter är jobbigt tycker jag. får kämpa med att komma upp varje morgon.. går ibland ibland inte..

det har varit riktigt kallt de senaste dagarna. Ner åt -12 burrr,nä tacka vet jag sommaren. Jag längtar dit!

I skolan har jag forstatt med tema cirkus, tränat att teckna hästar och elefanter i olika rörelser efter fotografier.

     

Får se vad det blir av det sen. kasnke en sagobok eller ett mönster... :)

De senaste dagarna har jag försökt tekcna av Christina Aguilera.

De är svårt, men det går. Har inte tecknat porträtt så mycket.

  

Den är inte klar än.  Lägger upp flera bilder senare.

Nu börjar jag bli trött. Ska börja packa snart.

Ska åka och hälsa på mamma över helgen!

Imorgon ska jag oxå börja läsa körkortsteori! Det ska bli spännade!

Ha det gött folk! vi ses!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag följer..

Inredningsbloggar

Utbildningar iom inredning och konst

lnkjuice

www.lnkjuice.com/activate/cf0ca239e1c9c1e3577010a89d70dc94

www.lnkjuice.com


Skapa flashcards