blackwings

Alla inlägg under februari 2011

Av Maria - 28 februari 2011 21:57

Denna helgen var jag på japan konvent för första gången !! det var en rolig upplevelse. jag tog som uppdrag att film lite under konventet, den filmen håller jag på att redigera nu. den kan ni se senare i veckan . säger till när den är klar.


Konventet hette rencon och ägde rum på Arenan i falun. Jag gick dit med Nina som var utklä'dd till en fin lolita . så här såg hon ut första dagen:    och jag var utklädd till Hellokitty    Första dagen på rencon var kom vi dit vid kl.18, vi gick då runt lite och minglade bland de övriga folket , många var mycket trevliga och fina, söta! några trevliga fol vi träffade   

På kvällen gjorde vi kattöron, jag var ju hellokittyn kan ju inte vara nån hellokitty utan kattöron ^^

   (bilden är från dag två)

Det fanns annat pyssel man kunde göra oxå som att bygga pärlplattor efter animefigurer och vika ourgami.

Den andra dagen såg vi på cosplay uppvisning,kollade på anime, köpte lite saker ur ett stånd och kollade på Hitt (japansk artist).

   Jag köpte tre söta ringar. sen fanns det besökarnasbord oxå där köpte jag två manga böcker ;hellsing 1och 2.

Så här såg jag ut den andra dagen:

   så här såg nina ut:  

Dag tre var det frågestund med Hitt och vi kollade lite på anime.

Jag försökte sälja lite kläder under dagen oxå, men det blev inget sålt. lägger ut dem här till försäjning sen. träffade oxå en söt liten alice. hennes kläning var jättefin, jag och nina håller på sy en liknade.

  

Vi hade jätte kul. :)


Av Maria - 21 februari 2011 18:29

Denna helg va vi ner en sväng till borås jag och pappa . Hälsade på syrran. Vi kollade på melodifestivalen och åkte till Göteborg och gick på IKEA. Syrran skulle köpa en bokhylla, men även jag hittade några saker..

    

Några svarta slevar

två skärbrädor, en stor en liten.

En ljustacke som mera såg ut som en bägare med glass och doftade underbart :P

Två pack med små speglar (8st speglar)

Den bruna platta på höger bild ska bli ett soffbord. Det kostade endast 29kr!!!

Imorn kommer detta på bild hur det blev när jag inredde med sakerna. Städar lite nu , men orkar inte göra allt...

Ses imorn då!




Av Maria - 15 februari 2011 22:24

lite bilder.. orkar inte skriva..


     

hästen vi såg när vi va ute på prommenad jag och J


   min första anime jag lyckas teckna på länge.......





Av Maria - 13 februari 2011 22:31

Man blir så glad när man ser den här videon. Laddade ner den här låten på min nya mobil som jag fick när min andra hade gått sönder. Då fick jag välja låtar för 90kr på nockia music och valde blandannat den här. Min nya mobil ser exakt ut som min förra, blev ersatt med ny eftersom den förra blev vatten skadad.


Av Maria - 13 februari 2011 21:24

Blev inte att jag bloggade i fredax, va inte så mycket att skriva om tyckte jag.. så nu blir det ett inlägg om hela helgen i stället..

Men fredagen först då ändå..

Andra dagen på utbildnigen till jobbet. Jag hade läst på manuset så det kändes som om jag kunde de, men sen skulle vi öva att värva varandra och då var det som bortblåst, det jag hade lärt in...

Efter ett tag när jag hade övat med några så satt de igen. När det va en kvart kvar så skulle vi prova att värva ute på stan på rikigt. Jag blev jätte närvös då. När jag va ute och värvade av det ända jag fick fram -" vill ni bli månadsgivare".. fast jag hade tränat in en hel sida manus!

Imorn börjar allvaret. då ska vi värva minst 2 stycken på 4 timmar. Jag hoppas de inte är lika kallt som de va den dagen, för jag tappade känseln i mina fötter..

under helgen har det inte hänt så mycket. har varit på prommenad med en kompis annars har man suttit hemma och målat och kollat på chobits. Men det gick inte nå bra med målningen annars hade jag lagt ut den här.. får se om jag kanske kan fixa till den. 

Nu ska jag läsa lite innan jag somnar. Hittade fortsättingen på "vingklippt ängel" ,andra boken heter  "känn pulsen slå".Den andra delen är lika bra som den första, skulle helst vilja vara hemma och bara läsa.. läsa..läsa :)

Imorn börjar jag inte förän kl.12 . Det är bara 4 timmars pass vi kör.

Vi är ute och värvar medlemar från kl:12-16. Får se hur det går som sakt.

Men nu säger jag godnatt för jag är trött!

Av Maria - 10 februari 2011 20:58

Nu kommer ett snabb inlägg innan jag ska sova..'

Igår så va jag på jobbinterjuv och jag fick jobbet som medlemsryckretering. Först va jag lite skeptisk men nu när jag varit på utbildning en dag så känns det som något jag skulle kunna klara av. Vi fick ettt manus som vi skulle kunna tills imorn, ska träna på det nu innan jag ska sova. Imorn är det mera utbildning och sen är det prov värving. Lite närvöst .. men  det ska nog gå bra. bloggar mer imorn!!

 Vi ses!! 


Av Maria - 5 februari 2011 22:04

Är hos pappa på besök, så avensjuk på deras nya hus. skönt att slippa staden och komma till lila knutsbo över helgen.

På dagen åkte vi långfärdsskriskor . Det va fin väder, men kort blev det inga för klantiga maria spillde läsk på sin mobil!  

Melodifesivalen ikväll då. och vem va bäst om inte Danny!.. annars tyckte jag inte att de andra artisterna va nå vidare bra. "Le kid" va lite coola med sina kläder, mera som ett shownummer, skulle varit kul om de gick vidare till andra chansen?? vad tycker ni?


"Börjat läsa en ny bok vid namn "vinklippt ängel" av Berny Pålsson.

Berny växer upp med sin alkoliserade pappa och har en tuff uppväxt med droger,alohol och psykiska besvär som slutar i överdoser och att hon skadar sig själv."

Berny skriver på ett fint och gulligt språk, mra som att läsa dikter.

Berättelsen är ganska läskig imellan åt, men jag känner igen mig i tankemönmster och deprisoner som jag själv varit med om. Men jag varnar kännsliga personer för ibnad mår man illa för att de är så obehagligas saker som hon är med om.Men apsolut läs värd!!


Nu ska jag sova, natt natti    

Av Maria - 2 februari 2011 21:28

Strax före jul förra året så skrev jag ett inlägg om min katt felix som var sjuk.

Sen dess har vi varit till vätrinären en gång till på återbesök. då vägde det honom och han fick en annan medidcin. efter den medicinen så deppade han ihop jätte mycket. Det var jätte jobbigt för både Felix och mig. Felix ville inte göra nästan någonting utan låg bara för det mesta i min famn och sov eller tittade med tom blick ut genom fönstret. En dag när Felix satt i mitt knä och va deppig så kände jag att de kanske snart skulle vara slut. Att jag kanske måste ta bort honom ändå. Men då började jag att gråta och sa "Felix du måste bli frisk, du får inte dö. Jag klarar inte va det, just nu."

På något sätt så va det som om han förstod. För nästa morgon så sprang Felix flera varv runt lägenheten! Och de hade han inte gjort på flera veckor!! Sen dess så är Felix pigg igen( det va för ca 2 veckor sedan).

Pratade med vätrinärewn för nån vecka sedan och hon sa att felix kommer att bevhöva ta sin medicin hela livet ut. Men eftersom han nu mådde så bra så skulle vi inte ha ett återbesök för än den första mars.

Om han inte blir sämmre. men det får vi hoppas på att han inte blir.


Här kommer lite bilder på Felix:

Felix är olydig..

 

Felix i min säng

 

Felix närbild.  

  




Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag följer..

Inredningsbloggar

Utbildningar iom inredning och konst

lnkjuice

www.lnkjuice.com/activate/cf0ca239e1c9c1e3577010a89d70dc94

www.lnkjuice.com


Skapa flashcards