blackwings

Alla inlägg den 29 december 2010

Av Maria - 29 december 2010 20:14

Nu är snart julen över och det är nytt år.

Jag har ingenaning om vad som kommer hända nästa år.

Det känns konstigt. Det känns skrämmande. Jag lever jämt i framtiden.

eller ja jag lever väl i nutiden men jag oroar mig jämt för framtiden. och jag ser jämt framåt långt framåt, med höga förväntligar och krav på mig själv.

men när jag inte har några krav så känns det som om jag inte har någonting att uppfylla. jämt måste jag uppfylla kraven som jag har för att jag ska tycka om mig själv. Snacka om bakomvänd självkänsla...

Det här året har varit förvirrande. Humöret har vairt upp och ner hela tiden. och jag vet knappt vem jag är längre. 

Vad kan jag förbättra till nästa år?

till att börja med så ska jag inte ställa så höga krav på mig själv.

Men jag vill ha tillbaka min inspiration. Jag kollade upp antagnings proven för kontfack till våren. Det va mycket att göra, men det känns som om jag vill försöka. Ibland känns det som inspiration kommer tillbaka men det svåra är att sätta sig ner och skapa. Även när jag skapar så ställer jag höga krav på mig själv. Det ger ofta resutatet att jag inte kan slappna av och göra mitt bästa

eller att jag blir förbannad för det inte blir enligt mina krav. Mina krav är för höga, mina krav är alltid att allt ska bli prefekt, jag ska vara bäst . vet inte säkert vad det kraven kommer ifrån , men jag pressar ofta mig själv till de yttersta.


Till nästa år borde jag inte lova, men iallafall försöka

leva i nuet, inte tänka så mycket på framtiden.

Försöka änga mera tid åt mitt skapande.

Pratade med soc förut, försökte få de att förstå att jag vill ha hjälp.

ska ha möte med dem ,nästa vecka. Om vad som ska hända nästa år.

Jag tror faktiskt jag mår bättre av att skriva av mig lite, så jag ska försöka blogga mera. ´

Några nyårslöften har jag;

  • Ska teckna lite varje dag så jag över upp min talang.
  • leva mera i nuet, inte oroa mig för framtiden. Ta dagen som den kommer.
  • träna mera, bättra på min kondition. för då mår man bättre.

Har ni några nyårslöften?

Skriv gärna och berätta!








Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag följer..

Inredningsbloggar

Utbildningar iom inredning och konst

lnkjuice

www.lnkjuice.com/activate/cf0ca239e1c9c1e3577010a89d70dc94

www.lnkjuice.com


Ovido - Quiz & Flashcards